2017 JLC Master Control Date. Beauty!

Ik ben niet zo van de dresser en ga voor de meer sportievere modellen maar als ik dit model zie dan kan ik er naar blijven kijken.
De Jaeger Lecoultre Master Control 2017.
Wat een schoonheid en maar 8,5 mm dik en met massief gouden rotor.

Toen ik het horloge zag dacht ik dat deze 8.000-10.000 Euro zou gaan kosten. Toen ik vervolgens op WatchVille zag dat het $5.700 (zo’n € 5.300) gaat kosten, heb ik deze op mijn “misschien” bereikbare favo lijst gezet naast de Rolex 114300 Dark Rhodium.

De band op de foto’s is niet de standaard band. Dat is een donkerblauwe croco.

Wat vinden jullie ervan?

12 likes

Ik had graag de datum wat meer naar de buitenkant gezien.

3 likes

jah dat je een mooie doorgetrokken cirkel had gekregen! nog rustiger dan denk ik!

Dat is inderdaad een goed punt.

Hmmm…de achterkant is mooier dan de voorkant vind ik…

Doet een beetje goedkoop aan met die 3 vlakken op de wijzerplaat… komt misschien ook door het contrast van wit en grijs…

JLC heeft veel mooiere horloges!

1 like

Ik vind die sector dial juist wel tof. De datum verpest het alleen.

Dat dus , als dit een no-date was , zou ik hem graag willen hebben.

1 like

Ze hadden de witte buitenste rand weg moeten laten…was al een stuk beter geweest…chiquer iig…

Amerikaanse prijs. Waarschijnlijk exclusief btw. Reken in NL op ten minste € 6.500.

1 like

Komt misschien ook op mijn wishlist ?

Reken ook op flinke korting via de grijze handel.

Mooie klok! Juist de iets andere plaatsing van datum venster maakt hem iets vlotter. Daarmee wordt oubolligheid, zoals je bij veel dressers in die klasse ziet, voorkomen. Gaat ook op mijn lijst!

Btw: de prijs: www.jaeger-lecoultre.com/eu/en/watches/master/master-control-date/1548530.html

Ik vind deze echt vele malen mooier:

2 likes

Hij is mooi, maar met dat budget zou ik ook voor een andere dresser gaan. Bovenstaand of ultra thin:

gr, HJR

2 likes

Mooi klok! Is ook een chrono van als je moeite hebt met de datum…

Mooie dresser!

Ja, zeker mooie horloges bij een aantal forumleden. JLC is een blijvend mooi horlogemerk met fraaie designs. Simpel eenvoudig met uitstraling, voor een dresshorloge een sublieme keuze. Hier is mijn dresshorloge, superdun met automaat.

1 like

Ik vind die wijzers helemaal niet mooi, liever dichte en slankere wijzers. Geen idee wat het nut is van die open wijzers.

Formaat, wijzers, sector dial allemaal mooi, maar die witte rand rond de wijzerplaat :astonished: