2017: welke vintage draag je vandaag?

De 1601 aan de meegeleverde Jubilee… Vorige eigenaar (niet die van het forum, die heeft 'm zelfs nooit uitgepakt na de refinish) zal ook smalle polsen gehad hebben. Bleek voor mij alleen eventjes afstellen, klaar. Zit op de pics nog net iets te strak, maar heb nog zat speelruimte in de gesp.

De bracelet transformeert het horloge echt. De Rios alligator blijft wel een mooi alternatief. Moet nog even wennen aan het Rolex-gevoel hoor… :hushed: :sweat_smile:

Voor 't mooi, qua passing onder de pols, zou de gesp iets meer richting “crown”-zijde moeten. Dan wordt 't toch twee links er uit aan die zijde, en verderop onder de gesp opschuiven naar het laatste/1-na laatste gaatje. Zie ik nog wel.

20 likes

Ken het gevoel. Kan zeggen het went snel. Super op de Jubilee!

1 like

Misschien ‘gewoon’, ik vind m in ieder geval erg mooi!

1 like

Oei, dat staat toch ook wel mooi​:+1:t2::grinning:

1 like

OK voor @koekoek vandaag dan ook mijn Enicar… :slight_smile:

http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/2/f/2f510f59b60177706b3d1080acc4fe75aa1300e7_1_375x500.jpg

Wristshot van zojuist :slight_smile:

Fijne zaterdag allemaal :slight_smile:

16 likes

Pronto Compressor,

16 likes

Doe ik toch ook even mee met mijn gewone Enicar met planeetje & dubbele ring

11 likes

Deze Rila is mij aangeboden als een 'jaren '40 ’ horloge, prijs niet hoog en nieuwsgierigheid wel: gekocht. Daarna heb ik er een jaar niet naar gekeken (tja), eergisteren toch eens om gedaan. Wel geinig, die patina, die rode wijzer … en na twee dagen en zonder tussendoor opwinden loopt hij 7 seconden voor! Dat is toch wel heel goed lijkt me, zeker omdat ik er met een relatief goedkoop horloge niet van uit ga dat hij in de laatste 50 jaar een beurt heeft gehad. Wie weet er meer van dit merk?

11 likes

Ben er trouwens achter gekomen dat de DON bezel mogelijk niet periode correct is. Op mijn serial zou een DNN horen. Niet erg.

De band swap ik trouwens met die nu aan mijn 145.012 hangt, dan zijn ze beide periode correct, maar op een 321er hoort gevoelsmatig een flat link.

20 likes

Er zijn toch ergere dingen :wink:

Leuk om te zien en doet het nog goed ook.
Ik ben in het speuren naar nieuwe aanwinsten wel een Rila tegen gekomen, maar die was wat jonger (uit de 60-ties) met een AS werkje er in.
De oudjes doen het nog best :thumbsup:

3 likes

Nice, zo’n 5513 (?) zou ik ook weleens willen proberen!

2 likes

Volgens mij zit heuer hier achter. Moet het glaasje nog polijsten.

15 likes

Fraaie cijfertjes die ook nog eens origineel lijken te zijn compleet met de eerste lumen! Blijft altijd schrikken als tussen je horloges een ‘anonieme’ zoldervondst aanzienlijk beter blijkt te presteren dan heel veel dure superklokken - en dan vaak nog zonder service ook… Merken in horloges waren er in die tijd haast net zo veel als dat er juweliers/groothandelaren waren - en daarbij ook nog eens sub-merken van fabrikanten als Enicar etc. Geniet er van Einzeiger, ik zou willen dat mijn no-names zoals deze tijdgenoot Mical (Mist de secondewijzer & ik schat eerder 50’er jaren trouwens) ook zo mooi liep!

7 likes

Pontiac Memomatic (super compressor)

17 likes

Beter één jaren '60 klassieker in de hand, dan…

18 likes

:heart_eyes: wat een prachtig ding is dit zeg! Die zou ik ook wel heel graag in mijn collectie willen hebben… (alleen wel op een mooie zwarte band :wink:)

1 like

Zag de Enicar dus doe gezellig mee, voorzien van een 72 in een erg mooie conditie.

23 likes

Het stemmen kan weer verder zoemen…

14 likes

wow dat is nog eens een Enicar! Prachtige 72 ook - Lijkt wel nieuw!!! Zo zou ik er best ook eentje van willen hebben in dit onbewoonde huis :confused:

6 likes