2017: welke vintage draag je vandaag?

Denk het wel. Ben je wel eens ergens de deur gewezen?
Heb overigens veel klanten onder jouw beroepsgroep. Goede mensen, luisteren naar een stukje gedegen advies.

Koekoek, is dat een 6810??? Hebben!

1 like

Prachtige dresser, zo hoort een horloge er uit te zien, al de rest is overbodig.

1 like

Helaas niet, “slechts” een 2220. Ook een leuk kaliber trouwens. :slight_smile:

Yes! hij blijft mooi! En vrij ongewoon. :slight_smile:

1 like

Het zijn een beetje ondergeschoven kindjes die 2220’s en 2559’s. Eigenlijk zijn het heel erg mooie horloges met een verfijning die je niet bij andere Seiko’s ziet. Maar toch wordt er weinig over gepraat over deze klokjes. Ondanks dat zijn ze niet eens heel goedkoop nog.

Tussen alle HFLE zever door;

32 likes

omega seamaster ref. 2577 cal 351 van 1950

14 likes

Het weer maar een beetje in de gaten houden. Is uit 1991 als ik het goed heb.

10 likes

Hou hem lekker om vandaag, deze favoriet😁

14 likes

Leopard 09-1969😊

9 likes

Pobeda uit 1948 vandaag

11 likes

Heel mooi! Heeft deze ook de bijzondere dag/datum verstelling? Kroon indrukken en afhankelijk van de positie van het horloge verstel je de dag of de datum.

1 like

Nee…wel mijn andere Leopards en de Cosmotrons…je bedoelt bij dag instellen horloge op z’n kop houden en voor de datum weer andersom. Dit is denk ik een vd de eerste lichting, gewoon kroon uitrekken voor de datum maar de dag moet je klokje rond draaien zoals op veel oude horloges😊

Oh…ja ik zie dat ik nog klokje rond moet draaien voor de dag😁(3x)

1 like

Lemania, meer info heb ik niet. Op Ebay op de kop getikt, kwam uit Roemenië met een afschuwelijk “lederen” bandje, vlug een 13mm nato opgezet.

7 likes

Een Omikron. Zie je niet vaak. Heb ik er ook een van. 35mm met een olifant op de achterkant.

Die van jou lijkt groter. 38mm?

10 likes

Geen idee - ik kijk altijd meer naar het ontwerp dan naar de diameter, misschien is er bij de jouwe zo´n 3mm chrome af?!? :sweat_smile: :innocent: Volgens mij is het dezelfde klokje, ook zo´n jumbo met ster maar alleen één nr achterop, 3360. De mijne was NOS en wellicht werd het serienummer pas bij verkoop gegraveerd?

Vanochtend op pad met een Swatch chrono rechts en links een ouwe Zentra automaat. Die laatste heb ik nadat die de middagbui goed had doorstaan toch even gewisseld voor deze Oris met raadselachtig opschrift op de wijzerplaat. Wie weet hier meer van???

5 likes

Zie ook ineens dat jouw Omikron 4 stenen meer meesjouwt, 21 ipv 17. Ik gok dat er later die 21 steens werken in zijn gekocht, want het was natuurlijk wel de tijd van hoe meer stenen hoe beter de horloges verkocht werden :wink:

1 like

Een paar weken geleden gevonden in de antiekwinkel voor 120 euro. Smerig en niet meer lopend. Een grote beurt met nieuw glas en een band en hij kan weer jaren mee!

30 likes