2017: welke vintage draag je vandaag?

Wat een prachtig horloge :smiley:

1 like

So, inderdaad. Echt exact hetzelfde!

Ik wist dat Dugena ook onderdelen bij derde partijen kocht maar dat het in exact dezelfde combinatie terug te vinden is bij een ander merk… (misschien in opdracht van o.i.d.?). Geen idee, ken dan ook het merk Sabina nauwelijks :thinking:

Wat ik trouwens nog veel vreemder vind is dat ook hier op de rechter subial verreweg de meeste patina zit, is bij de mijne ook precies zo. Toch echt een fabrieksfout dus :wink:

5 likes

Ik kan op Mikrolisk geen enkele verbinding vinden tussen Dugena en Sabina, mogelijk inderdaad in opdracht gemaakt door een van de twee, of wellicht een derde partij die ze voor beide gemaakt heeft?

En inderdaad die patina op de rechter subdial, dat kan bijna geen toeval zijn. :sunglasses:

1 like

Ja voor mij blijft het ook na wat Googlen nog een raadsel.
Ik zal eens een mailtje sturen naar die Duitsers. Kans is klein dat ik er fatsoenlijk antwoord op krijg aangezien het huidige Dugena nog weinig te maken heeft met dat van toen, maar we zullen zien… :thinking:

1 like

Misschien zit er daar nog ergens een enthousiasteling, je weet nooit. Niet geschoten… :sweat_smile:

1 like

:thumbsup:

1 like

Verse batterij in m’n Seiko 7C43-7009.
Morgen Quartz-dag!

4 likes

Je had in die periode fabrikanten waar je als merk een compleet horloge kon bestellen. Op verzoek werd jouw naam en logo toegevoegd en klaar. Op die basis zijn er heel veel exacte klonen gemaakt.

1 like

Ja daarvan was ik wel op de hoogte, maar wist niet dat Dugena ook echt complete horloges(i.t.t. los de onderdelen) ergens vandaan haalde.
Kan ook eigenlijk niet anders ;).
Thanks voor de toevoeging :thumbsup:

Omega seamaster bumper Cal 351
Staat trouwens te koop :grin:

12 likes

Zo niet zijn ze errug goed de tijd door gekomen :slight_smile:

Dat valt in detail tegen. Zowel qua afwerking als de patina erop. Waarschijnlijk is het edelmetaal want ijzer zou na 70 jaar zijn weggeroest, gezien de aanslag op de plaat.

Gr. Roel

4 likes

Dat verklaard een hoop ja! :slight_smile:

Mijn evenknie vandaag :slight_smile:

Fijne maandag! :slight_smile:

9 likes

Even n ordinaire crosspost:

14 likes

38 mm WWW ā€˜Dirty Dozen’ Cyma.

26 likes

Lang door mezelf ondergewaardeerd en krijgt eigenlijk te weinig polstijd!

Maar hij draagt zo lekker licht en de wijzerplaat is prachtig! Formaat helemƔƔl in mijn sweetspot!
Uit 1977 maar nieuwe Nato niet meer oubollig! :sunglasses:

10 likes

Prachtige cyma :ok_hand:

Goedemorgen😊

15 likes

Een nieuwe week met een oudje. Mijn 1e vintage, overgenomen van @Nomdeplume1. Hier word ik blij van:

33 likes