2017: welke vintage draag je vandaag?

Mijn beste,

Zojuist om de pols gedaan!!
De Orfina chrono '60.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

20 likes

vandaag Dubois 1785 gisteren op rommelmarkt gekocht voor 3 eur .:stuck_out_tongue_winking_eye: kende het merk niet eens buitenkant is serieus doorleeft maar
movement wat een pareltje

16 likes

26 likes

Een Pontiac Jumping:

17 likes

20 likes

Een keer iets anders :+1:

1 like

Cosmotron 1970šŸ˜Š

11 likes

Deze kwam net binnen, deze week even kijken of het een blijvertje is :+1:

15 likes

De DJ1601 overdag, en tijdens de schoonmaak van mijn eigen Ovingh uit 1904. Was de naam van de Groningse juwelier. Laatste beurt zelf gedaan in 2007; en mensen, wijze les - hij stond, op wat remontoirvet na, weer KURKdroog. Dit voor al diegenen die denken ā€œif it ainā€™t broke, donā€™t fix itā€ā€¦

Binnenkort uiteraard andermaal in deze rubriek, dan weer in 1 stuk - hoop ik. :smile: Ik weet nog dat ik 'm op 1 seconde per dag plus had na de eerste service. Bi-metalen, gedeelde compensatiebalans met (perfect gecentreerd nog!) Breguet-spiraal. Even zoeken leverde zojuist op dat 't een Eterna 165 zou moeten zijn.

17 likes

Certinadag vandaag, zoemmmmmm:

13 likes

Perfect voor een regendag deze seamaster

15 likes

Fijne dinsdag!

7 likes

20 likes

14 likes

die heeft wel heel veel karakter he? :slight_smile:

1 like

Jazeker, komt uit de jaren 30.
Twijfel er over om hem opnieuw te laten verchromen. Kost niet zoveel maar gaat dan wel weer ten koste van het karakter.

Keuzes, keuzes.

2 likes

Misschien zou je kunnen overwegen om hem wel opnieuw te laten verchromen, maar niet te laten polijsten. Houd je wel een beetje een ruwe, gebruikte kast, maar niet die verkleuringen.
Een compleet glimmend gepolijste kast vloekt denk ik een beetje met de verweerde dial.
Succes met de keuzes. :grin:

1 like

Klinkt niet gek! Heb jij dat wel eens ik de praktijk gezien/gedaan?

Nee, is een idee wat net even in mā€™n hoofd op borrelt. :grin:
Moet best mogelijk zijn, al zul je dat er bij de verchromer wel heel erg duidelijk bij moeten zeggen, die zijn natuurlijk gewend om alles tot hoogglans te polijstenā€¦

1 like

105.003-65

26 likes