2017: welke vintage draag je vandaag?

Best wel apart overigens hoe het licht met de cijfers etc. speelt.
De kleur is nl. niet echt te vangen…

1 like

Deze nieuwe sinds vanmiddag:

16 likes
11 likes

Toch wel mijn favoriet :+1:

19 likes

Jenco pf wat een naam jaren 40 denk ik maar allez nog niet gezien hier:smiley_cat:

4 likes

Mooi zo’n nieuwe ouwe, zoiets maken ze tegenwoordig niet meer!!! Lijkt wat verwantschap te hebben met deze behalve natuurlijk dat de wijzerplaat van de mijne zeker niet professioneel is opgemaakt :wink:

9 likes

Vandaag een Timex Electric om.

11 likes

'50s Cortebert Grand Prix, net “nieuw” (voor mij dan). Vintages moet ik wel erg aan wennen…

12 likes

Natuurlijk had ik het nooit laten doen als de plaat er nog zo uit had gezien als degene die jij toont :wink: Het vreemde was dat kast en uurwerk er nog als nieuw uitzagen maar de dial zag er echt niet meer uit…

1 like

De datum stond ongeveer juist dus mag nog is uit de kist. Mijn enige vintage maar wat is die mooi :sunglasses:

12 likes

8 likes

Deze oude Vialux maar weer eens, met zijn opgewerkte, goudkleurige markeringen.
Jammer dat er wat markerings-stipjes in de binnencirkel ontbreken maar enfin… vintage.

11 likes

Nou Frans dan is het hoog tijd voor een shot before & after zou ik zeggen ;-). Overigens op de mijne mis ik toch wel heel erg de Omega tekst, voor de rest heb ik er inderdaad wel vrede mee, vooral als er een beetje mooie band op zit leidt dat ook nog een beetje af :innocent:

7 likes

Deze Vialux is eigenlijk nog mooier, hoewel zwaar verweerd in de groene ring.
Hij heeft een gepatineerde oude Fixoflexband die ik er bij wijze van uitzondering aan laat zitten, die past er goed bij.

Er is alleen een probleem, toen ik hem binnenkreeg paste de band prima maar mijn pols is - evenals ik zelf - het afgelopen jaar een stuk dunner geworden waardoor mijn horlogebanden niet meer passen. Er moeten overal gaatjes bij en deze Fixoflex moet nartuurlijk ingekort.

Na een filmpje op YouTube dacht ik te snappen hoe dat moet, flapje omhoog en schakels eruit schuiven, een kind kan de was doen. Dat het veel lastiger is om de band weerin elkaar te krijgen vermeldde het filmpje niet. Ik lijk wel geen vingers genoeg te hebben om alle onderdeeltjes tegelijk vast te houden en weer in elkaar te schuiven.

Straks nog eens proberen want ik wil hem wel dragen!

10 likes

Deze had ik vorige week bijna verkocht maar ik ben blij dat ik me op tijd bedacht heb :slight_smile:

12 likes

Interessant om met dit weer een barometer om de pols te hebben.

5 likes

Blijft lastig ja…Hoe lang/kort moet die zijn?

3 likes

Seiko skin divertje vandaag

14 likes

Pols is inmiddels 16 à 16,5 cm, was 19 cm.
Maar ik ga het eerst nog een keer proberen, geef 't nog niet op.

Er valt wat te kiezen bij jou, het zou een donker-goudkleurige moeten worden als ik er niet uitkom.
Dank, je hoort nog van mij.

Ook een wit seiko duikertje vandaag

7 likes