2017: welke vintage draag je vandaag?

11 likes

14 likes

9 likes

Alleen voor de naam zou je die al kopen :grin: Hmm, idee voor een topic… horloges met de beste namen.

2 likes

Haha…ja inderdaad, nu je het zegt. Het is een ietwat onheilspellend klinkende naam :grin::joy:

Ik ben er ook nog niet uit waar dat ‘Electra’ op slaat, want er zit geen elektronica in het horloge. Misschien dat @domega hier iets over weet ?

1 like

Deze exoot kon vandaag weer de zomer in

12 likes

9 likes

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/7/b/7ba9c56bac6a2af4f935b61fd7163a9e49c8ddb7.jpg

10 likes

edit: dubbel mag weg

Fijne combinatie Rick!

1 like

Welke Seiko 5 is dat precies, lijkt echt op een Royal Oak! :smile: mooi ding

Het is een vrij obscuur model, een 6309-7300 uit 1982. Hij doet inderdaad wel Royal Oak achtig aan.

1 like

Drie ideetjes hierover @Klokkengek -
1 Electra gilding process - een methode voor het vergulden
2 In die tijd (van dit model, gok ik) werd door horlogefabrikanten vaak gerefereerd aan vliegen en vliegtuigen - Lockheed presenteerde in 1957 haar model 'Electra! "De Lockheed L-188 Electra is een verkeersvliegtuig van de Amerikaanse vliegtuigfabrikant Lockheed. Het toestel maakte op 6 december 1957 haar eerste …"
3 Overlord en Electra zijn beiden namen die je in de vertaalde Griekse literatuur tegenkomt

Ik persoonlijk zou voor 2 gaan

2 likes

Ah, blijft een hele lekkere klok! Niet te vaak posten anders wil ik hem straks ook :wink:

1 like

Nog een kandidaatje?

2 likes

Vandaag weer eens van deze meer dan 50 jaar oude waterkoning genoten!

15 likes

Hartelijk dank voor je reactie en uitleg! :blush:

Grappige is dat ik niets over dit merk heb kunnen vinden, behalve dat de naam tegenwoordig door Chinezen schijnt te worden gebruikt voor moderne horloges.

Dank je wel nogmaals! :+1:

Graag! Kan ik eens wat terugdoen :wink: - Had je de Bücherer Overlord al gespot, en de Seiko Electra?


3 likes

Vanmiddag op de Rikketik uit een rommelbak deze Zentra gevist. De kast en het bandje hebben een paar uur in de pure Ajax allesreiniger gelegen om het aanwezige DNA van de vorige eigenaar los te laten weken. :fearful:
Daarna de zaak afgespoeld en weer gemonteerd en het glaasje even tegen de polijstschijf gehouden. En zo heb je voor een paar centen en een beetje werk toch een mooi jaren 70 horloge.

17 likes

:relaxed: :+1: