2017: welke vintage draag je vandaag?

Dank je wel Harry🖒☺…Ben heel blij met deze, hij is echt heel plat en ongeveer 37mm maar hij lijkt net op een 40mm, ik denk vanwege de wijzerplaat en de lugs

Huh…ik zie nu aan de zijkant vd lugs gaatjes zitten…kan ik zo het bandje(fixo-flex) misschien eraf halen?:thinking:

3 likes

Dat scheelt weer zagen, want dat zou normaal gesproken moeten lukken met een spring bar tooltje! :relaxed:

1 like

Ja ga het gelijk proberen…eigenlijk nog geen horloge gehad waar gaatjes aan de buitenkant vd lugs zitten😊

1 like

Komt best vaak voor, vooral bij oudere horloges. Ik hou er wel van! :relaxed:

2 likes

Vandaag deze Certina op metaal (geen fixoflex):


Fijne zaterdag verder :sunglasses:

6 likes

En ja hoor…bandje er zo af🖒😊


10 likes

Deze ds vandaag weer eens gedragen! (oude foto)

9 likes

Kijk Nils, dat ziet er even beter uit! :+1:

1 like

Ja even…ga nog een origineel stalen band proberen die helemaal aansluit 🖒😊

1 like

't zelfde maar dan anders?!

7 likes

Ja zeker…alleen vierkant en zo te zien andere wijzers?:thinking:…Ook een mooie trouwens🖒:blush:

Letters van Seiko staan schots en scheef😁

Vandaag gehaald…en nog niet af gedaan. Een

date 1957

17 likes

Volgens mij maar een lettertje krom Nils, de E - de rest staat in een heel charmant boogje toch? Dat was eigenlijk één van de dingen waarom ik hem kocht. Maar toch vooral de band eigenlijk - past nergens op maar ik vind hem top! Oh ja 't klokje loopt niet goed. Miskoop en ook weer niet dus. Oh ja gebruiksporen maar dat zie je toch niet in de doos :sunglasses:

Volgens mij is het een L’ Arc de Triomphe…boogje🖒. Altijd goed​:grin::sunglasses:

1 like

Ik kocht enige weken geleden een paar leuke horloges op een rommelmarkt , waaronder dit Franse duikertje (rechts)

Het had een gebroken balans as. Zoekend naar een vervangende balans kreeg ik hulp van @wbcoupe, die me een donoruurwerk kon bieden.
Wel wat verschil tussen het enige jaren eerdere donor model zonder date en deze met date. Maar de balans bleek uitwisselbaar (verschillende balansen, een met balans-gewichtjes, en een uit één stuk. Maar de as bleek identiek)
Na monteren kwam er helaas nog een ander euvel aan het licht; een slippende minuutpijp. Deze aangeknepen, et voila:

Een leuk Frans (incl frans werkje) sub divertje (50m) uit de 70’s, met een mooie paarse sunburst plaat

Misschien morgen nog even een foto bij daglicht

11 likes

Pfffff…wat een werk!Respect🖒…en wat een gave duiker! Veel plezier ermee🖒☺

1 like

Mooi duikertje inderdaad en top dat je hem weer aan de praat gekregen hebt!
Ik heb zelf nog geen goede ervaringen met het aanknijpen van een minuutpijp; wel eens geprobeerd, maar net iets te hard geknepen en toen paste hij niet meer. Gelukkig had ik nog een donor liggen :innocent:

Veel plezier ermee!

1957? Weetje dat zeker? Die wijzerplaat is in elk geval niet uit 1957.

13 likes

Mijn oude vriend , al 32 jaar bij me .

2 likes