2017: welke vintage draag je vandaag?

Seamaster 30

Prettige zondag

8 likes

14 likes

2e wissel alweer vandaag, gewoon omdat het kan:

16 likes

Geïnspireerd door @Anderson heel even wat militair vertoon - ook voor de nodige ‘opwinding’ - fantastisch uurwerk overigens

- en dan toch maar verder met een lekker bescheiden Giroxa handwindertje :innocent:

10 likes

Deze is heeeel mooi ! Aan mijn favorieten toegevoegd.

1 like

Soviet wereldtijden horloge.

16 likes

Absolute wereldklok zo gaaf nog! Toch tijd voor een wereldtijden topic?!

2 likes

Herfst met Admiral.

7 likes

Genieten op zondag van de bijzondere wijzerplaat van deze Eterna…

19 likes

Afscheid nemen van Tissot PR 526 GL (of toch maar niet doen…?)

12 likes

Als de maat goed is voor je pols, gewoon houden!
Nette 526’s zijn veel moeilijker te vinden dan 516’s.

2 likes

Tissot, begin jaren '60 :relaxed:

PS: mocht je meer foto’s willen zien… die staan in het Horlogemarkt gedeelte. :wink::innocent:

Fijne zondag! :+1:

11 likes

Ik heb de minuutpijp iets aangeknepen terwijl 'ie nog gemonteerd was. Wel erg tricky inderdaad, want het is erg moeilijk bijde kanten gelijk aan te knijpen. Dat is ook niet helemaal gelukt; je voelt wat ‘schokken’ -stroef/minder stroef- bij het zetten vd tijd. Maar niet te stroef gelukkig, en hij werkt weer goed. Ik vind het een erg leuk klokje, hier nog een bij daglicht

9 likes

Wittnauer Super Compressor

21 likes

Dat is inderdaad wel een betere methode, dan loop je minder risico dat je “doorschiet” en het hele ding plat knijpt, maar het blijft natuurlijk tricky.

1 like

17 likes

Mijn betrouwbare stemvork zoemer.
Prettige avond!

19 likes

Nog een vraagje.
Dit horloge heeft een erg ‘compact’ plexi glaasje. Vrij dik, en goed gevat in de kast.
Wanneer ik met mijn nagel op het glaasje tik, de rand volgend (je kan vaak horen waar een barst of mindere sluiting zit) en in het centrum, dan klinkt het bijna als een glaasje van glas.
Ik heb het idee dat dit soort vintage glaasjes van een betere soort plexi zijn gemaakt dan andere plexi glaasjes (kan ook te maken hebben met de dikte, maar vandaar de vraag) Ik kom ze af en toe tegen, bijna nooit met barsten
Heeft dit soort ‘harde’ vintage plexi een naam? Onderscheid het zich van ander plexi-glas?

1 like

Mooie klok :smile:

1 like

Oude radium duiker.

@ernst extra dik plexiglas? Door ouderdom harder/brosser geworden?

16 likes