2017: welke vintage draag je vandaag?

80 er jaren Raketa 24 uurs uitvoering met draaibare tijd zone bezel.

14 likes

@anon52595388na
Dit (jouw) horloge draagt denk ik een soortgelijk glaasje. Mn gevoel zegt dat dit toch een ander soort plexi is (harder) dan het gebruikelijke. Het kan uiteraard met dikte te maken hebben.
Ik ga me er eens verder in verdiepen

Mooi model. Op de hoogte van de service wijzerplaat en wijzers ? :0

Ik schreef lumi plaat :wink: . De tritium plaat is er wel bij:

De wijzers zijn gedoofd. Waarom denk je dat het service wijzers zijn?

Gr. Roel

4 likes

Wijzers lijken me, voor zo ver ik kan zien aan de verkleuring op de foto, de originele wijzers.

Ik zou die tritiumplaat er inzetten. Zeker als je hem wil gaan verkopen.

Omega 2846

11 likes

Super dat de originele plaat erbij zit. Apart dat ze die hebben vervangen.

Er zitten normaal zwarte wijzers op dit model. Denk dat de huidige wijzers van een Chronostop zijn. Op EBay stsan momenteel wel de juiste wijzers. De chrono wijzer is op dit model meestal oranje of wit. Zwart heb ik nog nooit gezien.

Helemaal niet apart, de vorige eigenaar wilde een frisse plaat ipv patina. Spullen zijn gewoon nog te bestellen en een plaat van een paar honderd euro bewaar je ipv weg te gooien.

Je bent echt heel zeker van je zaak betreffende de wijzers?

Gr. Roel

7 likes

Dat is waar :slight_smile: Persoonlijk vind ik de service plaat alleen een stuk minder mooi aangezien er geen Seamaster meer op staat. Het is dus meer mijn persoonlijke mening dat ik het apart vind.

Wat betreft de wijzers; tik het referentienummer maar eens in op google (145.020)

De variant met de grijze wijzerplaat heeft altijd oranje wijzers met een witte chronowijzer.
De witte wijzerplaat heeft altijd zwarte wijzers met een oranje chronowijzer en een enkele keer een witte chronowijzer.

Voor de zekerheid heb ik net ook nog even gekeken en zag er een met witte wijzers net als de jouwe. Daar staat alleen bij dat de wijzers zeer waarschijnlijk vervangen zijnā€¦zie link hieronder.

1 like

Leopard 1971ā€¦

7 likes

16 likes

Sportieve 1970s Tissot reverse panda met ghost bezel

18 likes

Uploadenā€¦

Pontiac Gulfstream net terug uit service, met een nieuwe kroon erop.
Of hij gaat blijven weet Ik nog nietā€¦

11 likes

De Tissot van hierboven was wat te sportief voor mijn afspraak bij de notaris straks, dus toch maar even gewisseld naar dit heerlijke Omegaatje:

11 likes

ā€¦ Zucht.

1 like

Vandaag mijn 18 kt gouden Nisus handwinder uit 1948 :relaxed:

Fijne dag! :+1:

14 likes

Mooi! :+1:

BWC Transi Tronic / Dynotron
Net uit de service ā€¦ iemand enig idee hoe je de snelheid hierbij kunt afregelen,
mogelijk met dat ā€œtraantje/ druppeltjeā€ ?

fijne dag !

13 likes

Aangezien precies 66,67 % van mijn vintage horloges momenteel in service is, is de keus nogal beperktā€¦ maar goed, het is geen straf om de Tollet te dragen. In dit geval met speciale tl-buis weerspiegeling :grin:.

17 likes