2017: welke vintage draag je vandaag?

Ze duiken ineens veel op hier op het forum :stuck_out_tongue:

1 like

Mooie post weer over de soccer timer, daar zou je honger van krijgen :wink: Van Omegaā€™s soccer timer zijn dus meerdere versies in omloop - ik zag gisteren nav de draad van @Krabong o.a. ook een PVD zwarte kast (145.023) in Omega Sportswatches van Goldberger. Verder in Woundforlife de opmerking dat ā€œThe Seamaster Soccer Timer can be broken out into three separate references, the 145.016, 145.019, and 145.020. There may have also been a reference 145.0029, but there was only one example of this I could find, and may have been a custom or franken pieceā€. Ook aardig klinkt "the 145.020 could also be had with a telemeter, pulsemeter, or decimeter bezel. Knowing Omega, they very well could have been offered with different bezels, even if they were limited to certain markets."Dus afwijkende wijzers lijken dan ook niet zo ver weg, maar dat is natuurlijk een wild guess van mij. In elk geval klinkt het alsof er 4 referenties in omloop zijnā€¦

Voor de avond wissel ik maar eens de Seamaster af met dit gehavend maar dapper doortikkend oudje - valt die lekker op tussen al die dikke chronografen hier :innocent:

Op de foto niet te zien, maar de zijkant is nog ouderwets met ornamentale versierinkjes uitgerust

10 likes

Errug mooi!!!

1 like

The most sophisticated Seiko in my book.
Schiiterend

1 like

Bedoel je dan alleen de omega soccer klokken, of in zn algemeenheid en roep je daarbij op soccer chronografen te posten?

Heb nl ook zoā€™n leuke niet-omega soccer.
Check deze :


Naam topic: show your soccer sucker. :rofl:

12 likes

Omdat ik morgen niet kan posten : deze draag ik morgen :wink:

9 likes

13 likes

Bumper time

13 likes

Mooi hoor! :relaxed:

Mooie Precimax! een van mijn favoriete merken van vroeger! :+1:

1 like

Charleston Time

17 likes

Beetje moeilijk leuk op de foto te krijgenā€¦


11 likes

Jaren 80 Poljot CCCP.

9 likes

Ah prachtig Martijn dat ā€˜landschapā€™ op je wijzerplaat - en zoā€™n glaasje zoek ik trouwens nog :wink: Een van mijn Glycineā€™s mist het originele glasā€¦

8 likes

Dat glaasje lijkt anders ook mooi zo.

1 like

Ha dat komt omdat dit de andere is, boven die met de ā€˜mooiereā€™ wijzerplaat - voor mij dan - hangt helaas een gebold kunststof ā€˜contactlensjeā€™ ;-(

Helaas. Net een lelijke op ebay gezien met een bol plastic glaasje met flink wat lijm, kan dus ergerā€¦

1 like

Tja troostā€¦Modding - :grimacing: of modderen - kwam afgelopen week een prachtige vintage Seiko chrono tegen met een nieuw bol kunststof glaasje ā€œwant dat staat ook zo mooi op een Speedmasterā€ā€¦

Ja, te veel moeite om ff een fatsoenlijk glaasje te regelen (Spencer Klein)

1 like