2017: welke vintage draag je vandaag?

Ook prachtig toch :blush:

1 like

14 likes

Manman is me dat genieten :slight_smile:

23 likes

Pracht van een klok . :+1:

1 like

8 likes

Deze vandaagā€¦lijkt zwart maar is donkerblauwšŸ˜Š

12 likes

Fijne woensdag!

12 likes

Spullen in de ultrasoon gehad, gelijk deze ff schoongemaakt, met het uurwerk was niks mis :slight_smile: (wel een hoop roest en aanverwante rommel uit de kast geschraapt)

9 likes

11 likes

Gave SeikošŸ–’:slight_smile:ā€¦Die kende ik nog niet, king quartz en Silverwave wel, waar hoort deze? Boven de King quartz of net onder? Qua kwaliteit dan heā€‹:wink:ā€¦Deze heeft wel een hele coole wijzerplaat zeg :hugs:

Wilde hem na de aanschaf van mijn Heuer Carrera 1964 re-issue wegdoen, voropig toch maar niet, dus vandaag de Sabina Racing Chrono met een Valjoux 7733 erin om de pols.

10 likes

Mooi hĆØ :slight_smile:
Deze zit boven de ā€œgrand quartzā€. In het westen zou er ā€œGFAā€ op staan.
Modules zijn individueel afgesteld en genummerd.

1 like

Inderdaad prachtig. Deze zijn ook een stuk kleiner dan de huidige toch ? Vind de moderne altijd van die opzichtige horloges.

Ja die zie ik ook wel eens ā€˜grand quartzā€™ ā€¦twijfelde of die wel echt waren, maar welke is nu echt de beste(duurste waarschijnlijk ook)? Toch de ā€˜Kingā€™?

Eens. Deze is nog lekker bescheiden aan 41mm.

1 like

Beetje ingewikkeld, je had de rivaliteit van de daini en de suwa fabrieken, ik weet het niet precies maar de ene was van daini en de andere van suwa. Beiden hebben meer of minder nauwkeurige modellen. Qua prijs/kwaliteit is het een beetje stuivertje wisselen. Maar de Superior/GFA staat daar weer boven in prijs en zeldzaamheid :slight_smile:

1 like

Crosspost :

10 likes

Seamaster in z.g. soccer timer uitvoering. In een oude Katalog van Heel staat dit horloge met een destijds geschatte waarde van ā‚¬ 1100,- Deze horloges zijn, net als veel vintage horloges van de grote merken, vandaag de dag een stuk meer waard.

16 likes

Ja zeldzaam zekerā€¦amper te vindenā€‹:slight_smile::lying_face:

1 like

De Grands stonden wel hoger in de pikorde dan de Kings. De kings waren van Suwa en de Grands van Daini. Maar dat was in de jaren 60 vooral volgens mij. Later heeft Daini ook een hoop kings gemaakt en suwa ook Grands.

Maar het ligt ook aan de periode en welke afzetmarkt. Voor de Grands, Kings en Lord quartzen waren er de QT, QR en QZ. Voor de internationale markt de 2002, 3003 en 4004.

1 like