2017: welke vintage draag je vandaag?

15 likes

Ietwat bekraste Zenith.

12 likes

World Timer vandaag

7 likes

@Magni80: Ik open morgen een apart topic, gaan we daar verder? Ik heb wat meer informatie, een theorie, een goede oude plaat, een zwarte wijzerset en een actie plan :wink:

Deze configuratie met witte plaat is wat je veel ziet op Google en oude folders. Dit geeft dan ook nauwelijks discussie:

Zijstapje: Oude folders vind ik overigens tricky als bron. In die folder die jij liet zien staat bijvoorbeeld de MKII in een configuratie maar er zijn 3 soorten wijzer sets bekend. En de subdials zijn ook niet altijd wit - oranje - oranje.

Deze witte plaat staat bijvoorbeeld in de Omegamania catalogus en geeft voor mij aan dat het niet zo strikt werkt(e):

Tot later.

Gr. Roel

2 likes

Een oudje met een nieuwe strap van WatchGecko. Vind 'm wel mooi

5 likes

11 likes

21 likes

Veel Seiko horloges vandaag zo te zien, ik doe wel even mee met mijn eerste Seiko jaren 50. De Japannertjes blijven lopen.

9 likes

Lekker verweerde kop (face zeggen de Engelsen), dikke like! Doet me ontzettend denken aan mijn Omega uit dezelfde periode, binnenkort ook weer eens dragen :heart_eyes:

1 like

Puur polsgenot deze Seamaster 166.002 Heel lang niet gedragen, datum quick reset werkt niet…

9 likes

Heel mooi, jaren zestig denk ik trouwens.
Voor mij de Casiotron met wereld tijden.

8 likes

Net terug uit service deze Lemania Cal 3610

10 likes

Deze 1966 ‘Jim Clark’ is terug van een full service, heeft lang geduurd maar het resultaat mag er zijn :slight_smile:
Het Venus 178 werkje spint als nooit tevoren.

27 likes

De Prince!

13 likes

:heart_eyes: echt geweldig mooi! De band combi vind ik wat minder. Maar voor mij is dit wel echt een van de mooiste klokjes op dit forum!

1 like

Bedankt Daniel :slight_smile:
Rechts liggen nog wat banden-opties :smiley:

1 like

Ik gok maar ernst, macrolon of de andere naam lexan wordt veel gebruikt in machienebouw voor afschermingen en is koud plooibaar tot 90° en meer , onbreekbaar is verkrijgbaar in alle dikte’s , ook in een krasbestendige versie, word ook gebruikt bij racewagens als gewichtsbesparing voor de beglazing, body’s van RC modelbouwracewagens ook in hetzelfdematriaal,ik heb er vroeger veel mee gewerkt ,Bv. met een pasmal en voorverwarming van het matriaal kan je door middel van vacuumtechniek alle vormen (trekken) maken dus zeker ook glasjes voor horloges
fijne dag nog Pierre

1 like

Soms zijn er horloges waar het ontwerp gewoon van klopt. Dit is er daar een van :smile: Die bandjes rechts zien er inderdaad uit als een betere match :wink:

Prachtig Andy :heart_eyes:

1 like

Prachtig Andy. Vandaag draag ik deze dan maar :+1:t2:

16 likes