2017: welke vintage draag je vandaag?

Deze mid 70ies VIP Memosail aan de pols, op de originele bracelet…

18 likes

Mk2 vandaag

11 likes

Crosspost

12 likes

MOOI! :slight_smile:

1 like

Twee Certina DS handopwinders no-date


Van de eerste en de tweede generatie (cal 25-36 en 25-66, voor en na 1960) Eén kastje eindelijk eens opgeknapt en best tevreden mee - maar welke zal ik nu eens dragen?

10 likes

14 likes

Rado, terug van de horlogedokter: het anker was losgeraakt en ging een eigen weg onder het glas. Keurig gefixt hangt het nu weer vrolijk nutteloos heenenweer te wiebelen.

14 likes

12 likes

Na het zien van dit mooie plaatje kreeg ik er ook weer zin in…

12 likes

Om lekker van te genieten toch die hele kleine verschillen tussen opvolgende calibers? - behalve als je even de kronen wil uitwisselen. Net niet dus, en nu heeft de ‘mooie’ en oudste dus nog altijd geen originele :unamused:


De beroemde ‘Turtle’ ophanging in rubber is ook zo’n leuk detail bij de verschilletjes, grappig genoeg heb ik toevallig zelf een soortgelijke oplossing gefrutseld voor een oud vierkant horloge wat niet lekker ingeklemd was. Benieuwd naar het verhaal achter de uitvinding :smirk:

8 likes

@domega ik heb net een Glycine vacuum binnen, natuurlijk geen vacuum meer door de overleden pakkingen.

8 likes

Ahhh wat een gave kast deze Martijn! Super!

1 like

Straks familiefeestje met de Lemania

16 likes

Vandaag een 3aka3 Komandirski om. 3aka3 wil zeggen dat ze zijn uitgegeven door het ministerie van defensie in de Sovjet Unie.

11 likes

Je kon ze in een zaak voor defensie personeel kopen ja.

1 like

Klopt. Veel mensen denken dat het militaire horloges zijn en dat is niet waar

2 likes

6138-3002 :slight_smile:

11 likes

9 likes

18 likes

6217-8001 uit juni ‘66; blijft heerlijk😍

15 likes