2017: welke vintage draag je vandaag?

Seiko’s zijn prachtig. Ik doel op de 7a28 die je in blauwe gedeelte hebt staan. Als ik die en een speedmaster in mijn collectie zou hebben, dan zou ik praktisch altijd voor de speedmaster gaan.

1 like

Niet perse, zijn 2 compleet verschillende klokjes. Seikootje voelt erg licht, gemak van quartz, 1/10sec, meer bescheiden aanwezigheid op de pols. De Speedy is zwaar en moet je telkens goedzetten. :slight_smile:

I see.
Mijn horloges zijn qua uiterlijk allemaal erg verschillend. Dus als ik zin heb in een bepaald type uiterlijk, dan heb ik maar één keus. Als ik een speedmaster en die seiko zou hebben en ik wil een zwarte chrono dragen, dan zou ik denk altijd bij de speedmaster uit komen. Juist vanwege de eigenschappen die je noemt. Het opwinden vind ik juist wel wat hebben. Bij mijn automaat vind ik het heerlijk om deze even op te winden als ik het horloge een paar dagen niet heb gedragen.

1 like

Snap ik :slight_smile:
Ik vind zo’n 7A28 erg leuk in de collectie, maar ik probeer toch echt te limiteren; 1 kopen is 1 uit, heb nu al veel te veel klokies :smiley:

1 like

Jammer - Vond gisteren in mijn laadje nog een origineel Remova bandje maar is denk ik wel een stuk ouder dan deze fraaie 60’er Remova van je

Zou best kunnen,de mijne komt uit 1965.

1 like

Ik heb vandaag van iemand een aantal vintage horloges gekregen. Sommigen lopend, anderen niet lopend maar wel op te knappen en een paar waar waarschijnlijk niets meer van te maken is.
Eentje van de goed lopende horloges is deze Cordella. De balans zat niet goed in het uurwerk en hij liep dus niet en de plexi zat vol krassen. De balans even goed gemonteerd, de plexi gepolijst en de kast wat schoongemaakt en dan ziet zo’n horloge er eigenlijk nog best redelijk uit.

9 likes

Best redelijk :thinking:
Ziet er top uit,zoiets wil ik ook wel krijgen :+1:t2:

2 likes

Mijn favoriete periode de mid-sixties. Zo herkenbaar en veel minder tekst & gimmicks op wijzerplaten en kasten met strakke lugs. Dat Remova bandje zat denk ik ooit op dit oudje

10 likes

+1

1 like

hummer time

11 likes

Deze weer. Met ESA 9154 trouwens niet de 9157 zoals ik eerder noemde. Ook leuk dat de kast een schroef kroon heeft.

9 likes

Helicon.

10 likes

Dynamic!

12 likes

Mooie dial ook :+1:t2:

Mooi wijzerplaatje in blauw! Stomtoevallig net deze nos Plato eens uitgegraven

11 likes

15 likes

Voor mij vandaag op chique…omdat het zondag is! :slight_smile: Mijn Oris Automatic-Winder- uit de tijd van vóór de rode rotor- aan Hirsch lizard band:

Fijne zondag nog! :+1: :slight_smile:

7 likes

16 likes

Heerlijk 70s.
Ook nog eens scoren zo’n bakeliet bezel.
Veel dragen!

1 like