2017: welke vintage draag je vandaag?

Schitterende Day-Date! :slight_smile:

Ik ben geen Yema-kenner, maar als die Wingo een private label is, zou deze wel door Yema gemaakt zijn. Ik zou eigenlijk eerder denken dat deze Wingo een andere origine heeft, maar wel de zelfde plaatleverancier als Yema had? Of maakte Yema alle platen zelf in die tijd?

Nee, dit is wel degelijk een Yema.

Yema maakte volgens mij wel vaker horloges in kleine oplage onder een andere naam (LeJour voor de US markt) of als private label.

Net als Heuer overigens maar Heuer produceerde dan voor o.a. Zodiac, Hamilton, Clebar, Vantage etc.

1 like

Heel fraai die minimale chronograaf functie - moest even denken aan deze oude Citizen Record Master die al heel lang één van mijn favoriete wijzerplaatjes draagt

10 likes

Heel geslaagd qua ontwerp imho. Prachtig contrast met de subdial, wijzerplaat en de oranje chrono-wijzer.

1 like

Oeh gaaf! Mocht die een keer te koop komen, stuur me een berichtje :slight_smile:

Een ander HF lid was je al voor :slight_smile:

Maar denk dat ik deze voorlopig maar eens even hou. Vind hem zelf ook gaaf.

2 likes

Leuke wel, maar denk niet dat de valjoux 7730 aan deze prijs wordt verkocht, just my 2 cents.

Dat verwacht ik ook niet.

Met de naam Yema op de plaat doen ze tegenwoordig rond 3k, deze zal daar wat onder liggen.

alsnog gek veel geld voor een 7730 :frowning:

Dat zeker.

De Heuer Autavia 7763c heeft ook een 7730 en ligt momenteel rond 7k…

10 likes

catogorie mooi maar alle intrinsieke waarde verloren. Echt gruwelijk mooi exemplaar! :grin:

Voor de start van het nieuwe jaar toch maar even de Heuer Carrera 3647S om de pols gedaan. De combinatie van familie, zon en blauwe lucht zorgen alvast voor een goede start van 2017.
Enjoy
#instagram gianni_vg

13 likes

Jaeger LeCoultre Master-Quartz

25 likes

Mooie plaat zeg!! :thumbsup:

2 likes

Bedankt, ben zelf ook erg onder de indruk van dit klokje. Lekkere maat (38mm), zeer zwaar en solide gebouwd, voelt kwalitatief. Binnen tikt de grootvader der Zwitserse quartzen; de Girard Perregaux cal. 352.

5 likes

6 likes

Heuer pre carrera

27 likes

Lekker!

Mooi ding :thumbsup:

Waar zou dat streepje in de onderste subdial voor zijn?

1 like