2017: welke vintage draag je vandaag?

Lekker vet in de lumen die markers zeg! Benieuwd hoe ie er in het zwart uit zou zien…

1 like

Hi, ik ben een jong “pikkie” van net 18 geworden. Voor mijn 18e verjaardag heb ik een Omega Speedmaster Professional Moonwatch gekregen van mijn vader die daarvoor van zijn vader is geweest. Nu zijn wij beide erg benieuwd wat hij waard is geworden. Het horloge is gekocht op 24-4-1982. Ik heb de oude originele band erbij en het internationale garantie bewijs. Kan iemand mij de richtprijs geven en/of zit ik wel bij het goede topic?Uploaden…

Sorry foto wou niet uploaden via de mobiele website.

4 likes

Als het horloge ook in of rond '82 is geproduceerd en het is in goede staat en compleet me de originele stalen band, dan tussen 2500 en 3000.

Edit: ik zie je foto nu. Beetje gehavend, maar zo te zien alles origineel. Originele band heeft veel rek. Papieren compleet? Zo ja, richting 3K denk ik.

1 like

Er zit zo te zien wel aardig veel rek in de originele band.

Klopt, vandaar de “nieuwe” band.

1 like

Prima, helder. :+1: Mocht je hem willen verkopen: er is aan gesleuteld. :wink:

1 like

Spotte net nog een vrijwel identieke wijzerplaat in een omegaforums.net topic over fakes, dan juist als voorbeeld voor een ‘echte’ Tudor Oyster Ranger. De r van de Oyster txt stond er toch weer net wat anders geplaatst. Bij genoeg likes wordt een afbeelding al snel als correct beschouwd begreep ik ergens anders. Fantastisch die digitale knowhow die we tegenwoordig mogen ontwikkelen :imp:

1 like

En hier zijn zusje Palerma Genève, automaat met eveneens NL-dagaanduiding, is groot en plat. Ik kreeg hem van een vriend in slechte staat, zowel motorisch als qua uiterlijk. Helemaal opgeknapt inmiddels.

8 likes

Omega Seamaster Bumper op een handgemaakte rog lederen band!

13 likes

Deze Autavia vandaag weer eens:

25 likes

1 like

Nice.

Massief goud?

Tissot met ESA9315 binnenwerk.

10 likes

Deze Omega weer.

18 likes

Een wat langdurig projectje is eindelijk klaar. Ik vond deze Giroxa in een voorraad horloges van een uurwerkmaker. Er zat een zakhorloge (?!) kroon op, het glas was niet meer doorzichtig en er zaten veel te korte wijzers op. De kast is schoongemaakt, alles krassen uit het glas geschuurd, ik heb de oude tube verwijderd en een nieuwe stalen duikerskroon met bijpassende tube ingeperkt. En als laatste kwamen vandaag de nieuwe wijzers binnen uit Australië en dan is dit het eindresultaat.

Giroxa diver chrono met Landeron 248.

22 likes

Wat mij betreft de moeite waard geweest :thumbsup:

Deze niet, maar krijg vandaag een vergelijkbaar model binnen, wel massief goud.

1 like

haaa - past mooi in mijn Indusje zeker dat werkje?! :grimacing:

Eer van je werk!