2024 in retrospectief

Nu de donkere dagen voor kerst voor de deur staan en we hopen dat Sinterklaas niet stilletjes voorbij komt, een klein doorkijkje in mijn horlogejaar 2024. Best wel even confronterend, want wat heb ik een mooie verzameling horloges! gehad dan… :nerd_face:
Na het doorspitten van diverse NA -, verkoop- en “Show je collectie op 1 foto” topics is dit het wel zo’n beetje :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:
Al foto’s verzamelende vielen me een aantal dingen op:
de eerste helft van het jaar was relatief roerig met veel stukken en wisselingen, de aanschaf van de Grand Seiko Omiwatari heeft rust gebracht, hij heeft het 5 maanden(!) volgehouden.
Nu ultimo 2024 rest enkel de IWC en de Fiffer MIDO en er zijn weinig plannen om er veel naast te hebben. Constante factor in deze stroom van horloges zijn vooral de niet OEM croco lederen banden die langer meegaan dan de horloges zelf :grimacing:

61 likes

Wat een overzicht Rik!

En dan mis ik je ruitenwisser The Citizen zelfs in het lijsjte :disguised_face:

1 like

o ja kun je nagaan… :upside_down_face:

11 likes

Deze zijn allemaal weer weg, begrijp ik?

2 likes

Je laat er hier veel zien die ik nooit zou weg doen.

2 likes

Volgens mij is alleen de iwc nog over :joy:

2 likes

Ach, ik ben niet zo’n verzamelaar…

2 likes

Wat een verzameling, ik benijd je enigszins.

Die archimede ziet er ook wel erg goed uit! Ga ik ook eens naar kijken.

Welke horloges heb je het meeste lol van gehad??

1 like

Je hebt het druk gehad zie ik! :+1:t3:

1 like

De Omiwatari en de Panerai denk ik

1 like

:flushed:
Dat is veel Rik, zitten mooie stukken tussen. Nu ben ik in afwachting van de FIFfer :sunglasses:

1 like

Is de F.C. square ook foetsie ?. Das pas een mooi tank. :+1:
Wat is er eigenlijk van je collectie nog over ?

1 like

ja beide, de witte en de blauwe zijn weer door!

Potverdikkie, wat een uitgebreid overzicht! Dan doe ik het niet slecht met in 2024, alleen de HFLE en een G-shock! :sweat_smile:

1 like

De IWC en de MIDO, maar die is binnen het HF als Fiffer onderweg

Dat zijn drastische maatregelen in downsizing. Ik zou het niet kunnen all mijn kindjes weg doen. :sob:

1 like

Dat is toch een puike collectie zeg.
Zonde om weg te doen.
Zitten mooie pareltjes tussen!!!

1 like

Ik heb er maximaal 5 tegelijkertijd gehad, paar keer per jaar gaat alles wel weer weg. Ben zeker geen verzamelaar. Eentje erbij dan weer wat eruit of andersom. :smiley:

3 likes

Volgt er nog eentje in 2024?

1 like

Heb geleerd dat niks uit te sluiten is, maar geen concrete plannen, er is even niks met een wauw-factor…:roll_eyes:

1 like