20mm Perlon band in 19mm lugs, gaat dat?

Ik wil een perlon bandje op een horloge zetten met 19mm lugs. Helaas kan ik nergens 19mm perlon bandjes vinden, dus zou het 18mm moeten worden (past natuurlijk zeker).

Maar een te smal bandje vind ik eigenlijk geen gezicht. Ik heb geen ervaring met perlon banden, dus de vraag is nu: is perlon flexible genoeg om in 1mm te smalle lugs te passen? Het ziet er voor mij namelijk vrij “luchtig” uit, alsof het in de breedte wel een beetje kan krimpen (dacht hij hoopvol…)

Klopt dat? Of dan toch maar 18mm? Of, nog beter, weet iemand een adres voor 19mm perlon bandjes? Ik vind er maar één, maar die is blauw en ik zou zwart willen.

Tuurlijk kan dat! Daar zie je niks van.

1 like

Goede vraag! Perlon is inderdaad erg flexibel en persoonlijk zou ik zeker voor 20 en niet 18 mm gaan.

Toch moet 19mm kunnen: http://m.ebay.com/itm/361220569682!

Had ik gezien, maar helaas: Shipping: Does not ship to Netherlands

Ai. Hier staat wel meer over dat 18 mm de voorkeur boven 20 mm zou hebben: http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=7069173&rid=0#msg_7069173

1 like

1 of 2 mm verschil maakt niks uit, zeker als je het een tijdje laat "werken"
ik heb hetzelfde met velcro banden waar ook perlon aan zit,
na verloop van tijd zie je er niks meer van.

2 likes

als je elke dag één donkerblauwe en één zwarte sok aan doet zie je er na verloop van tijd ook niks meer van :wink:

3 likes

Dank voor de commentaren, ik denk dat ik eerst maar eens een 20mm bestel en kijk hoe het gaat.

ik zal eens kijken of ik er nog eentje heb liggen, dan kun je die wel even proberen

en überhaupt als je al 20 jaar getrouwd bent is er toch niemand die zich druk maakt, al draag je een witte en groene sok.

1 like

Ho Ho er zijn grenzen he.
Denk aan de kinderen

1 like

aangezien die niks bijdragen hebben die ook niks te vertellen

3 likes

Lugs een beetje schuren met een dremel. Gaat goed😬

hahaha :joy:

Lijkt me inderdaad prima. Ik stop wel eens een 22mm perlon in een ruimvallende trench watch met een ‘officiële’ L2L van 20mm, gaat prima. #YOLO

Heb ik wel liggen. Pb even je adres dan stuur ik em op.

gr, HJR

wit en groen zijn natuurlijk sowieso DE kleuren!

:slight_smile:

2 likes

Dank voor het aanbod (ook @anon50762135EV), maar ik heb er inmiddels eentje besteld. Als hij de op ene niet past, dan op de andere wel.

Wat een geweldig forum hebben we hier toch :thumbsup:

1 like

Kan dat ? Ik zeg geen ja en geen nee. Wel heb ik een 19 mm. band op een 18 mm. Seiko zitten. Een beetje dringen en in al het geel valt het nauwelijks op.

Valt inderdaad niet echt op