21 jaar, maar welk horloge hoort daarbij?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Zelf dacht ik aan een extra uitdaging door toevoeging van mijn geboortejaar. Door de reacties hier, zie ik ook in dat dit geen echte meerwaarde vormt. @Floristr stelde mij een prachtig horloge voor. Ik had geen idee dat de Seamaster professional ooit in een 36mm variant werd gemaakt. Deze is alvast een grote kanshebber, aangezien ik grote fan ben van het Seamaster-model.

1 like

Allemaal verkopen en dan doorpakken.

1 like

Je hebt iig al voldoende in je collectie wat je evt zou kunnen verkopen om het budget op te rekken.

Maar laat je vooral niet gek maken hier, er komt zoveel moois voorbij.

Bedenk goed hoe je je collectie wilt opbouwen en vooral waar je uiteindelijk naar toe wilt werken. Stel haalbare doelen.

Je geboortejaar is een mooi streven, ik hou dat ook in m’n achterhoofd, maar pin je er niet op vast.
Wat nou als je een topper tegenkomt, welke je echt al lang mooi vindt (misschien wel belangrijker) en deze komt uit 2000 :exploding_head:

1 like

Ik snap niks van het concept ‘geboortejaarhorloge’ en 2001 staat me niet bij als een uitzonderlijk goed jaar qua design

Gewoon een nieuwe kopen, die vintage zooi is zo fragiel als de pest

Bijzonder dat jij dat door anderen laat bepalen…

Het is al een aantal malen benoemd, maar laat het geboortejaar in dit geval los. Werkt wellicht bij wijn en whisky, maar is niet ‘de’ toevoeging bij horloges. Je hebt al een leuke collectie en een mooi budget. Bepaal voor jezelf welke merken en/of modellen je mooi vindt en toe wilt voegen aan deze collectie, juist voor deze speciale gelegenheid. Dit specifieke horloge moet een blijver zijn! Dus nieuw of zeer jong gebruikt lijkt mij de voorkeur te hebben. Succes. P.s de genoemde Tudor BB58 zou ik meenemen in de overweging, is een absolute aanrader

Als iedereen zich daar aan zou houden, scheelt dat de helft van de “topics” op dit forum.

1 like

Een horloge uit je geboortejaar is een leuke zoektocht, waarom niet! Het geeft direct een verhaal aan je horloge. Chrono24 is je beste hulp om modellen te vinden die je mooi vindt.

Ik zie heel wat Omega (speedy reduced bv), Tag enz passeren als ik snel even kijk rond de 3k. Er zit wel wat tussen.

Veel succes met de zoektocht! En inderdaad, service kosten niet vergeten.

2 likes

Hey Lucas,

Mooi budget voor een horloge! Waar ik aan moest denken was een omega speedmaster reduced uit 2001 in 39mm (red. 3510.5000). Deze lijkt binnen jou budget te passen, zelfs als Full set.

Enige punt van zorg is de piggyback automaat, dus een recent recente beurt is wel handig.

Foto komt van een 2001 model, gevonden op Chrono24

4 likes

+1! Helaas zijn de Reduced modellen over het algemeen de afgelopen jaren wat in waarde gestegen dus mocht een recente servicebeurt aan het horloge ontbreken, zou ik hier zeker rekening mee houden in de aanschafprijs.

@Startendecollectie Let er op bij een Full Set of de rode Omega doos enigzins intact is, als je dit graag wilt. Meestal zijn die na al die jaren behoorlijk gehavend.

Maar als je eenmaal die Reduced om hebt, is het constant watertanden want het is een erg mooi horloge. Zelf heb ik ook smalle polsen en dit formaat Speedmaster past daarom perfect.

Een aantal plaatjes van de mijne welke overigens uit mijn bouwjaar van 1998 komt :blush::arrow_heading_down:
Erg leuk om trouwens af te wisselen met verschillende banden, hij kan alles hebben!

3 likes

Ik ben ook af en toe aan het kijken naar een horloge uit mijn geboortejaar (toevallig ook 2001). Je kunt op chrono24 een zoekopdracht met een paar van je favoriete merken en dan uit 2001 opslaan en dan elke paar dagen kijken wat voor nieuws er op de markt is. Een speedmaster reduced lijkt mij ook een gave optie. Succes met de zoektocht!

1 like

Welkom

Nou, ik ook niet tot ik mijn Bulova beater had gekocht. Het geeft toch een beetje emotionele meerwaarde wat persoonlijk is. Het scheelt natuurlijk ook dat het een horloge is dat ik graag draag.

Mijn andere Bulova is in hele goede conditie maar toch draag ik liever mijn beater want er is die gekke emotionele klik.

1 like

Wel even checken… die jaar aanduiding wordt niet altijd netjes ingevuld.

1 like

Een horloge uit mijn geboortejaar? Man, dan moet ik bijna op zoek naar een zonnewijzer. :joy:

2 likes

Ga nou eerst naar eens een mooi horloge zoeken en ga dan rustig kijken uit welk jaar dat komt.

Dan kom ik op een Nomos Ahoi Neomatik 36 uit, mogelijk op een Grand Seiko GMT quartz, de SNGN005.

Want op je 21e heb je gewoon een horloge nodig wat tegen de komende veertig jaar van je leven zou kunnen, in mijn optiek.

Dan kun je rond je vijftigste nog wel één of andere afgedragen vintage uit 2001 scoren.

Geboortejaar en dan 2001…

Ik voel me echt oud nu.

Jij en ik zijn al zijn halve leven lid van het forum. :joy:

1 like