21 jaar, maar welk horloge hoort daarbij?

Beste medeforumlid,

Al vanaf mijn 15 de verjaardag, verzamel ik polshorloges. Voor mijn 21 ste verjaardag, zoek ik naar een horloge vanuit mijn geboortejaar ‘2001’.

Mijn budget: 2001- 3500 euro. Goedkoper mag ook altijd :slight_smile:.

Mijn eisen:
Ik ben op zoek naar een tijdloos model en liefst een automaat. Mijn kleine polsen vragen om een formaat van 34-39 mm.

Kan er mij iemand advies geven over bepaalde modellen vanuit dat jaar? Tijdens mijn zoektocht kwam ik uit op een Rolex Airking vanuit 2001, maar die ligt net iets buiten mijn budget.

Alvast bedankt voor uw respons,
Lucas Vandeputte

8 likes

Welkom hier, bereid je alvast voor op enorm veel suggesties.

Verder kan je de opmerking: ‘even doorsparen voor een Rolex’ ook verwachten.

Ik heb niet echt tips, maar in deze prijsklasse is er veel te krijgen en kan je wellicht iets van Tudor, Omega of Seiko bekijken :wink:

2 likes

Die is er niet uit 2001.

1 like

Te snel gelezen dan :v:

Ha Lucas,

Gaaf om voor je 21e een horloge aan te schaffen.

Heb je al eens gekeken naar een Seamaster professional uit 2001 (ref 2561.80.00)?

Wens je veel plezier toe tijdens deze mooie zoektocht!

2 likes

Een BB58 uit 2001 :face_with_monocle:

2 likes

Welkom op HF, Lucas.
Een horloge uit jouw geboortejaar, tijdloos model, automaat en 34-39mm. O.k., hij is nét iets boven jouw budget. Maar hey, je kunt altijd een lager bod doen.
O.k., dit is een reissue: een opnieuw uitgebracht model, uit 1964, de tijd dus waarin de allermooiste en gaafste horloge gemaakt werden, ‘the Golden Era’. Deze is uit 2001 en veel mooier dan dit ga je, imo, niet vinden.

10 likes

Was te snel, heb hem weg gedaan :laughing::+1:

2 likes

Bedankt voor je antwoord! Het verder sparen zou jammer zijn voor het ultieme verjaardagsgeschenk. Ik denk er wel aan om enkele horloges uit mijn collectie te verwijderen en het budget wat te verhogen.

Zelf ben ik al in het bezit van onderstaande horloges:

• Seiko 5 Sports SRPD65K1
  • Seiko Presage Cocktail
  • Longines ‘1980’s King of Jordan’
  • Longines ‘mechanical 1960’
  • Omega Seamaster 600
  • Omega De Ville 1970
  • Pontiac Maillot Jaune 1962
  • Tissot PR50
  • Christopher Ward (pilot)
3 likes

Ik zou zeggen ga niet krampachtig op zoek naar een horloge uit je geboortejaar maar ga op zoek naar een horloge wat je echt mooi vind en past binnen je budget.
Hou er trouwens ook rekening mee dat een servicebeurt ook nog erbij gaat komen als dat niet redelijk recent is gedaan.

10 likes

ik zou dat gemaakte geboortejaar symboliek ook overboord gooien en voor een BB58 gaan :wink:

3 likes

Wat is dat voor een rare plek op de wijzer? En locatie UK dus tel er maar gerust 25% bij aan extra kosten.

Heel leuk idee! Hopelijk wordt het een horloge dat je altijd bij blijft (of nog beter: altijd bij je blijft). :blush:

Als je op je 21e 3k aan een horloge uitgeeft, zou ik niet over 1 nacht ijs gaan en er heeel goed over nadenken.

Of een beetje proeven door eerst het leukste wat je kan vinden kopen maar dan binnen een budget van 500-1.000…

Ken je Nomos al? :innocent:

Je kunt Crono24 raadplegen. Daar kun je filters instellen, waaronder productiejaar en ook diameter en prijs (en nog veel meer). Dan krijg je snel een beeld van het aanbod passend bij de wensen die je hebt.

3 likes

Spiegeling

2 likes

Oh je hebt al ‘t één en ander liggen zie ik — nice!

Dan zou ik inderdaad eerder wat wegdoen om budget vrij te maken en kopen wat je het aller aller vetst vindt.

En geboortejaar, tja who cares, maar da’s mijn mening. :man_shrugging:

1 like

21 jaar? Draag wat je leuk vind! Daar hoef je geen topic voor te openen toch? 2001 is wel een klote jaar voor horloges. Koop wat je leuk vind!!

3 likes

Even ingezoomd en ja, de urenwijzer, bedoel je. Dat ziet er idd wat raar uit. Mij viel vooral op dat ie recent geserviced was (uiteraard dient dit te worden aangetoond). Maar goed, het wordt hierboven al gezegd. Misschien moet TS vooral op zoek gaan naar een horloge dat je heel erg mooi vindt. En dan zou ik nog steeds een (TAG) Heuer Carrera aanraden. Je kunt ook kijken naar een nieuwe. Bijvoorbeeld de 39mm Carrera Calibre 5 (date) ‘Gray Man’ (gedragen door Ryan Gosling in deze film). Heel fraai horloge en binnen je budget.

4 likes

Mooie case. Die autavia vind ik ook tof.

2 likes

Ik ook!