21mm lug width

Een horloge met 21 mm lug width… wat is het nut daarvan? Net de certina ds 1 specs opgezocht omdat ik niet goed wist wat de lug width was en deze heeft blijkbaar die 21mm… zou een 22 mm strap passen met een beetj gewring? Of zou je dit zien bij het dragen dat die te groot is?

1 like

Dat past wel, na twee dagen zie je het niet meer en zit het perfect.

2 likes

@HanDavinci was me voor :+1:

1 like

Mwah. Heb toch andere ervaringen…

1 like

Jij moet gewoon de juiste maat kleding voor je vriendin kopen ipv zeggen ja schatje, dat staat je top

Maar ben je serieus? Want ik heb weleens een leren bandje van 1mm groter ertussen gedrukt en na een dag had het leer zich “gezet” zeg maar. Zag er prima uit. Idem voor NATO’s van 1mm verschil.

Agreed, maar wij voelen ons niet op ons gemak in kinderwinkels… (daarmee bedoel ik dat mijn vriendin een mooi klein lichaampje heeft had… zwangerschap is killing, niet dat ze minderjarig is

Ja, met een wat stuggere lederen band is het geen porem als je hem er tussen frot

2 likes

22mm band op 21 mm lugmaat.
Geen probleem dus.

2 likes

Pas wel op met een stroeve band dat de springbars niet losgewrikt worden.
(metaforen in de vorm van zakken des vlezens zal ik achterwege laten, Nico Metaal: bedankt)

1 like

Perlon is hier m.i. de uitzondering, ik vind dat je hiervan beter een maatje te klein kunt hebben omdat het wat ‘uitrekt’ naar verloop van tijd.


18 mm Eulit perlon, 19 mm lug breedte.

Overigens was @anon50762135EV het niet met me eens, nadat ik het horloge aan hem verkocht slingerde hij er een 20mm perlon op :thinking:

2 likes

Heb een 21 mm bandje op een horloge met 21 mm lug width. Pas perfect, alsof het ervoor gemaakt is :upside_down_face:.

Zo beperkt is de keuze in 21 mm toch ook weer niet?

4 likes

Ah, de james bond stijl.

image

Nee… is het imho ook niet…

5 likes

Iedereen wil de James Bond look, maar de originele 16mm met 20mm lug breedte is voor de meesten een brug te ver denk ik :slight_smile:

3 likes

Jij zou het kunnen rocken. :sunglasses:

1 like

Ziet er toch bijeengeperst uit niet?

Pas op dat je je bandjes niet beschadigd. Heb wel eens 20mm banden op 19mm bandaanzet, en 22 op 21, maar het eindigt vrijwel altijd in beschadigd leer aan de zijkanten.

21mm is een beetje een rot maat maar als het leer soepel is dan past 22mm ook prima maar het leer zet zich wel dus daarna kun je lastig terug tenzij je “ingedrukt” leer geen probleem vind. In elk geval zie je het altijd.

Persoonlijk zoek ik liever een passende band; 21mm is ook weer niet zo lastig te vinden maar bij “gebrek aan” liever een millimeter groter dan kleiner.

Niet mee eens.
Een millimeter is een mijl in horlogeland.

Voor de TS:

idd 19, 21 ect. sucks.
Maarrr, met een grote M, het maakt op sommige horloges echt uit.
Voorbeelden te over.

1 like

Al die keren dat ik die films gezien heb, en nu zie ik dit pas. Man, wat dachten ze toen ze dit deden?

1 like

mooi horloge ook

1 like

Ik zou voor tailormade gaan.
Berichtje naar @Ko-Banden :white_check_mark: