24 uur met een grailwatch: IWC Da Vinci ref. 3758 Perpetual Calendar

Zoals hij het zelf beschreef, liep hij bij een voor hem bekende juwelier naar binnen en was het: “…, ik heb nog een horloge dat je waarschijnlijk wel leuk vindt”, zo simpel kan het zijn…

Geweldig verhaal.
Leuk ook dat dit soort ontmoetingen nog gewoon kunnen.
Zo simpel kan het dus inderdaad zijn.

Het blijft geen koopje, maar in verhouding tot die doodsaaie Rolexen uit dezelfde prijsklasse die hier met regelmaat voorbij komen is dit toch veel meer genieten voor de echte liefhebber?

Sprakeloos …

Mooi verhaal, leuk om te lezen​:+1::+1::+1:

Tsja het is een beetje wat je aanspreekt aan horloges, ik ben wat meer van de techniek en dus ook meer van de complicaties en dan wordt het niet veel beter dan dit. Het is jammer dat Rolex geen echt gecompliceerde horloges maakt maar blijkbaar vinden ze dat gewoon niet nodig.

1 like

Geweldig verhaal en wat een super gaaf horloge, ik heb niets met IWC maar deze is erg mooi.:+1:t2:

Inderdaad mooi verhaal en nog mooier horloge :+1:

Prachtig verhaal en horloge!
Grappig ook van die Breitling… het omspitten van de tuin lijkt mij gevaarlijker voor het horloge, of zei hij dat spottend?

Tja, tegen die tijd zal een service beurtje ook wel hoognodig zijn :wink:

Ik werd vandaag gebeld of ik het horloge misschien kon servicen… nee, sorry.

Even rondgebeld, het datum mechanisme schijnt nogal slijtgevoelig te zijn en IWC levert niets uit aan onderdelen, dus de enige optie is terugsturen naar de fabriek. Kosten?

1700 euro…

Wow.

1 like

Zo kun je ook je eigen broek ophouden, al denk ik dat IWC daar niet zo’n moeite mee heeft…

Voor een full service van een dusdanig complex horloge een koopje lijkt me. Een eigenaar van een RR gaat toch ook niet naar de Kwik-Fit!! :smile:

Hoezo niet:

https://www.kwik-fit.com/servicing/information/vehicles/rolls-royce

:joy:

Jeetje wat een mooi horloge en wat een leuk verhaal, was me namelijk niet eerder opgevallen.

2 likes

Noem het maar een koopje, voor dat geld koop je toch best een leuk horloge… :wink:

1 like

Best leuk mss wel maar niet dit klokje :wink:

Gaaf verhaal, de passie spat er vanaf, dank voor het delen! Dit soort horloges vind ik weliswaar indrukwekkend, maar zou er nooit een willen bezitten. De afleesbaarheid vind ik minder dan matig en … wat moet een mens met zoveel complicaties? Gewoon omdat het kan en omdat het zó knap gemaakt is (ik kop hem zelf wel even in), en om naar te gluren. In mijn geval moe de leesbril er dan aan te pas komen :smile:

Dit is mijn absolute grail watch, zij het in anders uitvoering.

2 likes

Leuk om alsnog te lezen. Bedankt!