Vandaag mijn great white ontvangen. Helaas zijn er problemen. De 24 uurs wijzer staat een half uur achter op de normale wijzers. Zover ik uit kan vinden kan ik enkel de kleine (uren) wijzer aanpassen om gmt instellingen te maken. Uiteraard kan ik wel het horloge gewoon bijzetten.
Mijn vraag is het bij het Omega Cal. 1128 (ETA 2892-A2) echt niet mogelijk is om de 24 uurs wijzer te verzetten? (het zal toch zeker wel een echte zijn…
Sorry maar wat bedoel je nou precies???
volgens mij moet je als je de kroon 1 klik uittrekt de gmt wijzer kunnen verzetten
1 kant op is de datum andere kant op de gmt wijzer …
Omega Cal. 1128 is gelijk aan ETA 2893-2. De 1120 is gelijk aan 2892-2.
Verschil tussen beide is de extra GMT wijzer.
Zonder goede foto’s is niet te bepalen of we hier met een echte "Great White"te maken hebben.
De 24 uurs GMT wijzer is alleen in stappen van 1 uur te verstellen dmv de kroon. Halve uren…helaas niet.
Het niet correct staan van de 24 uurs wijzer is een bekend probleempje bij een ETA 2893. Zelf heb ik een fortis met dit uurwerk en deze heeft het ook, echter maar een paar minuten ipv een half uur.
Als je eens even zoekt op google kom je wellicht een en ander tegen. Ik meen ooit ergens gelezen dat het zelfs van buitenaf veranderd kan worden zonder het horloge open te maken door de kroon herhaaldelijk voor- en achteruit te bewegen, denk dat ik heb op WUS gelezen heb. Google is your friend.
Wanneer het uurwerk van deze Omega een beurt gehad heeft, kan een dergelijke wijzer makkelijk niet helemaal correct ten opzichte van elkaar geplaatst zijn.
Bedankt allemaal zover voor het meedenken. Op google kan ik zo niets vinden. Wellicht heeft Lucien gelijk, maar de gmt wijzer is dus niet te verzetten. Niet op positie 2 en niet op positie 3 (positie 1 is dicht).
Misschien dat ieman anders nog wat weet; met name over de methode waar lucien over praat.
Heb even op het net gezocht en de handleiding gevonden (pagina 33 en 34)
http://www.omegawatches.com/uploads/media/OMEGA_User_Manual_V12.pdf
Voor een foto voor wat er aan de hand is zie high res picture
Hopelijk maakt dit het probleem duidelijker
Weet iemand wie ik kan vragen om de 24 uurs wijzer bij te zetten?
zou het hier even proberen, aangezien je vermeld dat je de wijzer helemaal niet kunt verstellen…
Ferrie Schweitzer:
(Deze week beperkt bereikbaar.)