Ik zag onlangs weer 'n horloge voorbij komen met 'n 24 uurs wijzerplaat. Op zich 'n reuze interessante vinding. Het biedt 'n andere kijk van klok kijken die overzichtelijk kan zijn. Én het is weer iets anders.
Wie heeft er een (gehad)en werkt 't in de praktijk?

Simpel: de minutenwijzer is normaal, de urenwijzer draait per 24 uur maar één keer rond.
Op de foto is het dus 4 voor twee in de middag. En bij deze kan je de bezel draaien om zo een tweede tijdzone te gebruiken.
Even wennen maar werkt perfect.
Meer info: http://www.24hourwatch.info/
ik zou er niet aan kunnen wennen
niks imo
standarisatie werkt minder fouten in de hand
dit moet zo nodig anders
Ik heb nog steeds dit horloge.

Het aflezen was even wennen. Als ik me goed herinner duurde dat 7 minuten en 38 seconden. 
Sieb Schreef:
http://i73.photobucket.com/albums/i209/SiebSp/wo16
aug2006080510.jpgHet aflezen was even wennen. Als ik me goed
herinner duurde dat 7 minuten en 38 seconden.
Ook 'n niet te vermijden Klok als 't om 24uurs klokken gaat. Hoe is de kwaliteit van dit horloge in 't algemeen?
met dit GMT horloge kun je vast oefenen, die heeft 12 en 24 uurs 

als je je “normale” horloge afwisselt met een 24 uurs horloge merk je wel dat je echt weer bewust moet kijken om te zien hoe laat het is.
Ik heb zelf deze raketa.

Sieb Schreef:
http://i73.photobucket.com/albums/i209/SiebSp/wo16
aug2006080510.jpgHet aflezen was even wennen. Als ik me goed
herinner duurde dat 7 minuten en 38 seconden.
Huh daar snap ik helemaal niets van. 10 uur is 20 uur is dus 8 uur savonds?
dreski Schreef:
Huh daar snap ik helemaal niets van. 10 uur is 20 uur is dus 8 uur savonds?
Nee joh!
Gewoon kijken naar wat er naast de “kleine wijzer” staat.
De Aviator van Sieb geeft dus aan dat het 4 minuten over 8 in de ochtend is.
Bij Eric, hier verderop omlaag, is het 20 voor 6 in de morgen.
Bij Stony is het een paar minuten voor elf en aan de GMT-wijzer kan je zien dat dat in de ochtend is.
Mijn Airman heeft het 4 minuten voor 2 in de middag.
Om de verwarring nog wat groter te maken: de drie echte 24-uursklokjes die ik hier noem (die van Stony is een GMT-klokje, da’s een ander slag) zijn exemplaren van het type “24-on-top”.
Er zijn echter ook aanhangers van het type “12-on-top” met als argument dat de zon het hoogst staat als het 12 uur in de middag is en derhalve ook logisch als dan de 12 bovvenaan staat op de wijzerplaat.
Deze horloges zijn handig als je aan je omgeving niet kan zien of het ochtend of avond is: in bunkers, onder water en op de polen, of als je met GMT-tijden werkt.
Deze klokjes waren geliefd bij amerikaanse vliegers tijdens de Vietnam-catastrofe.
En verder zijn ze gewoon leuk, zeker als iemand je vraagt hoe laat het is en je dan je pols toont :).
En ze leveren ze nogal eens de opmerking “meneer: uw horloge loopt niet goed”.
Ahh nou snap ik hem. Dat is idd wel erg leuk zeg. Mmmmmm had ik het maar niet geweten. Straks gaat dit me weer geld kosten. 
ja Dreski! Er zijn veel mooie russen met zo’n wijzerplaat maar dus ook gerenomeerde merken.
dreski Schreef:
Ahh nou snap ik hem. Dat is idd wel erg leuk zeg.
Mmmmmm had ik het maar niet geweten. Straks gaat
dit me weer geld kosten.
Gelukkig is er een goedkope fix 

ja Dreski! Er zijn veel mooie russen met zo’n wijzerplaat maar dus ook gerenomeerde merken. Breitling, glycine oa.
Nice maar die Aviator is ook mooi hoor…