2824 dress up

Nee, we zijn niet met Barbie bezig. :+

Maar ik ben op zoek naar wijzers, wijzerplaat, zwarte datumschijf, band en kast voor m’n eta 2824 uurwerk.

Ik ben wel nogal specifiek in wat ik zoek, en het blijkt niet zo makkelijk om te vinden wat ik zoek. Het geheel moet een “casual toolwatch” worden. Hopelijk kan iemand me op weg hebben. Hieronder een lijstje met wensen per onderdeel.

Wijzers:
gepolijste (glimmende staalkleurige randjes) wijzers met goede lume en waarbij zowel de uren- als de minutenwijzer fors en duidelijk van elkaar onderscheidend zijn. De minutenwijzer van een Rolex Submariner vind ik te dun. Swordhands lijken op elkaar. Mijn voorkeur zijn bijvoorbeeld plongeur wijzers. Maar die kom je niet zo vaak gepolijst tegen.
1 ding vind ik een afknapper, en dat is wanneer de lume van de wijzerplaat die van de wijzers overtreft. Lume moet dus sterker zijn dan die van de wijzerplaat.

Wijzerplaat: een ingetogen zwarte wijzerplaat met ruimte voor de datumaanduiding op 3 uur en met ‘redelijke’ lume (minder sterk dan de wijzers). Met ingetogen bedoel ik geen drukke prints en geen opgelegde indexen (zoals op de nieuwe Rolex Submariner). Voorkeur voor indexen i.p.v. cijfers en ook aanduiding voor de minuten.

Zwarte datumschijf: ja… met witte cijfers :sunglasses:

Band: Oysterband met fijnafstelling op de dubbele veiligheidssluiting. Voorkeur voor duikersextensie.

Kast: dit is wat breedt en splits ik daarom op in sub-onderdelen.
-Formaat: 40-44mm, zolang de lug-to-lug afstand 52mm is.
-Bandbreedte/lugafstand: minstens 22mm. Voorkeur 24mm.
-Glas: saffierglas.
-Achterdeksel: see-through, bij voorkeur saffierglas.
-Kroon: geschroefd.
-Kast zelf: MET lugholes, crown-protectors, en… liefst geen draairing (duikers, gmt, kompas).
-Waterdicht: tenminste 50m.
-Afwerking: voorkeur voor geborstelde staal.
-Bijvoorbeeld zo een kast, zodat een zulu of lederen bandje er ook goed op staat:

Roland Kemner…kan je ongetwijfeld helpen, Erkahund op Ebay.

Yoho,

ik weet niet of het mogelijk is om aan ál je eisen te voldoen. Springbars heb ik je al een adres voor gegeven :wink:

Good luck!

ticothijs82 Schreef:

http://stores.ebay.de/WATCHUNIONDE?_trksid=p4340.l
2563

Grappig, ik wou exact dezelfde verkoper adviseren.

Om toch nog wat bij te dragen, misschien hier?
http://www.ebay.nl/sch/rouhelena/m.html?_nkw=eta&_sacat=0&_odkw=&_osacat=0