2e Anniversary, stand van zaken

Gisteren ontving ik de badge voor 1 jaar lid zijn met tenminste 1 post op het forum.
Het daadwerkelijk lid worden na lang diverse fora alleen te hebben bezocht door online zoek-acties heeft ertoe geleid dat er veel is veranderd in de collectie en ook in de hoeveelheid banden en accessoires. Ik heb zelfs een starters-cursus horloge-onderhoud gevolgd via het forum. Grote krent-in-de-pap was het uiterst gezellige en informatieve diner in oktober waar ik diverse anders onbereikbare horloges heb mogen bewonderen en zelfs passen.

Dat laatste moment was tevens een soort keerpunt in de dagelijkse drang om met horloges bezig te zijn. Die is er nog steeds maar de behoefte naar uitbreiding is beduidend afgenomen. Ik moet zeggen dat ik momenteel aardig tevreden ben met mijn collectie middenklassertjes en zelfs goedkope niemendalletjes.

Gek genoeg heb ik de neiging om het sparen voor mijn grail, een GS-quartz op de lange baan te schuiven na deze om de pols te hebben gehad om te kunnen bevestigen dat als ik deze heb, alle andere horloges de verkoop in kunnen. (En kan ik mooi wachten tot de huidige hype een beetje over waait :wink: )

Het komende jaar zie ik wel wat er op mijn pad komt en ga ik lekker banden swappen en zo…

Groet, Theo

20 likes

Houden zo Theo. Rust in het hoofd, en in de portemonnaie.

1 like

Mooie collectie en fijn dat je rust hebt. Ik heb geen graai dus dat scheelt al en ben ook tevreden met wat ik heb.

1 like

Welkom. Die GS komt er wel, ooit… toch ?
attachment-Dirkzwager-boks-high-five-272x164

1 like

Ik ken het gevoel, Theo. Bij mij kwam dat na de aanschaf van mijn Bulova accu-swiss chrono. En, hoe meer ik weet van de materie, hoe vaker ik een streep zet door een eventuele grail. Mijn collectie is een eclectische verzameling van allerlei stijlen en modellen, die voor mij toch allemaal hun charme hebben. Ik zie dat bij jou ook een beetje terug. Er ligt dus altijd wel wat in de doos om te dragen …
Er zal heus nog wel wat bij komen, maar de hijgerige hebzucht is een beetje weggeëbd.

Grtz
Harold.

1 like

Zover wil ik niet gaan maar ik heb wel het gevoel dat de collectie van veel markten thuis is. Duikers, Fliegers, vintage dressers, mil-watches, “gewone” JDM-dressers, een chronograafje erbij, quartz, automaten, handwinders, Eco-drive, (ex-)Kinetic etc.
Het voelt niet gebalanceerd maar wel veelzijdig.

@SybrenAnne, nu dus geen haast maar als het moment daar is verkoop ik er desnoods 1 of 2 van mijn basgitaren voor als het nodig is :thinking: :hushed:

2 likes

Da’s een mooi gevarieerde doos vol Theo. Niks mis mee en duidelijk een zorgvuldig samengestelde collectie! :+1:t2::hugs:

En ja, het hf-diner was in alle opzichten een memorabele avond :sweat_smile:

1 like

Herkenbaar. Ook bij mij wat meer rust in de tent. Scheelt een hoop :joy:. Al blijft het een heerlijke hobby.

2 likes

Het grote vervolg: 2e Anniversary Badge!

Verslavend als het is weer een heel jaar HF getrotseerd.

smeeeheee2

Zoals al verwacht was het een jaartje van flink experimenteren met banden. Een tweede grote mijlpaal in het volwassen worden op persoonlijke horloge-gerelateerde inzichten is een grote verschuiving van Japans naar Zwitsers. Dit zowel qua inventaris als voorkeur.

Plotseling had ik een innige relatie met een Hamilton-trio en de rest is historie. Nou ja, het ligt genuanceerder, mijn Precista’tjes doen ook nog mee maar de Seiko’s hebben letterlijk het nakijken.

Zeer benieuwd wat het komende jaar weer gaat brengen met de “boys m/v from the HF”.

boysfromthedwarf2

2 likes

Dit is een evolutie die mij heel bekend in de oren klinkt.

1 like