2nd gen MN straps van Erika's Originals

Dat is zeker waar, ik snap opzich wel dat ze zich nu op een hoger segment richt (o.i.d.).
En misschien snap ik zelfs het fenomeen dat ze langs verschillende plekken gaat met haar bandjes.
Persoonlijk had ik het dan weer niet Erika on tour genoemd.
Maar goed wie ben ik he, ik verkoop geen elastische bandjes :thinking:

3 likes

Voor mijn tunas heb ik een vintage MN strap in gebruik (dunne groene en een dikke zwarte) en ik heb een keer een “standaard” nieuwe MN strap besteld om te kijken wat het verschil nu was. De vintage strap is zo verschrikkelijk veel comfortabeler (zachter, 2x zoveel rek) dat de 10 euro extra ten opzichte van het nieuwe materiaal het voor mij wel waard is.
De afwerking van het metaalwerk (met gegraveerde M “ankertje” N) is wel een stuk minder van kwaliteit dan de sluitingen van een jaar of 3 geleden, gepatineerd is gladder, minder scherp langs de randen en voelt gewoon anders aan.
Deze next gen ziet best uit, maar aangezien de huidige set die ik heb nog geen tekenen van slijtage vertoont weet ik niet of ik daar een van zal aanschaffen.

3 likes

Ja precies, dat was ook nooit mijn sterkte…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Je zegt dat ze perfect zijn voor een BB, een horloge van duizenden euro’s. Tov de prijs van zo’n blackbay is het bandje 1% duurder geworden en kost nu in totaal 3% van de prijs van het horloge. Poe poe dat is wel duur ineens :wink:

3 likes

There. You said it. Gewoon flink blijven oefenen met dat elastiekje om de pols en op termijn wil je (bijna) niets anders meer… :wink:

Point taken. Natuurlijk moet prijs accessoire/bandje zich wel verhouden tot prijs horloge… ook al is er ergens een plafond/max.
Ik vergeet wel eens dat niet iedereen hier een Omega, Rolex, Grand Seiko of Tudor bezit…

Cheers

1 like

Dat klopt en is niet erg. Maar die mensen gaan dan eerder voor de watchgecko en cheapestnato straps variant.

2 likes

Die van Watchgecko heb ik prima ervaring mee, bij cheapestnato krijg je precies wat de naam zegt is mijn ervaring.

3 likes

Het is mooi dat Erika nu ook de je-gooit-je-dure-horloge-toch-niet-op-een-bandje-van-paar-tientjes-mensen probeert te verleiden.

Tot nu toe een MN strap op mijn ordinaire Seikos en Marathon hoor.
Maar zal wellicht om te voldoen aan de maatschappelijke maatstaven een zuludiver proberen op de Orient.

4 likes

Die heb ik nog niet geprobeerd. Ben wel benieuwd tov ‘normale’ versie. Ik vind wel dat de limited oranje en blauwe wat stugger waren dan de ‘normale’ versie.

:joy::joy:

Daar ben ik het mee eens. Zag dat 'ie nu ook in 20mm te krijgen is, waar eerder alleen 21 en 22mm mogelijk was. Fijn!

Een nieuwe website zonder duidelijke retourprocedure of cookie-notificatie, je moet het maar doen. Misschien zijn het merendeel van de klanten Amerikanen maar het blijft een Europese site die aan onze wetgeving hoort te voldoen.

2 likes

Ja maar, daar oefen je toch niet mee om vast te maken?

5 likes

Goeie adviezen! Ik denk dat ze je hulp zeer op prijs zal stellen. Je kunt Erika bereiken via: erika@erikasoriginals.com.

:rofl:

1 like

Ik hou het voorlopig even bij WatchGecko. Betere kwaliteit voor een aantrekkelijkere prijs. Simpel.

MN straps webbing gaat vaak rafelen/ lelijk worden aan de randen. Ik ben benieuwd of dat inmiddels is verholpen.

Wel de prijs verhogen niet de quality issues verhelpen is natuurlijk niet slim. Daar doe ik het echt niet voor…

4 likes

Mijn (voor mijn verjaardag gekregen) MN Strap afgelopen zomer mee naar Indonesië meegenomen, naast de originele stalen en rubberen band.
Met de hoge temperaturen en luchtvochtigheid was het mijn favoriet. Sterker, ik heb vrijwel alleen deze gedragen.

Wat is dan vijf tientjes… Of 8 met verzenden, voor een nieuw model…

4 likes

Veels te veel centjes ?

Wel een schitterende Omega trouwens :+1:

4 likes

Dat is natuurlijk makkelijk gezegd. Een review van beiden zou helpen. Hoe lang heb je ze al in gebruik of gebruikt?

Dat geldt al snel in deze hobby.

1 like

Als iemand zich geroepen voelt voor mij een 22mm Original met groen stiksel (0663), een witte centre line, voor een pols van 17,5cm en met patina ijzerwerk wil bestellen schrijf ik wel een review tussen ‘generatie één’ en twee. Heb er van de ‘oude’ al best veel gedragen. Die vond ik al niet gek, behalve het bekende commentaar (stug en door scherp ijzerwerk soms wat slijtgevoelig op de randen, overigens niet bij de’Vintage’ uitvoering). Ben dan ook erg benieuwd naar de nieuwe.

Te makkelijk om te roepen dat er helemaal niks is gedaan, behalve een prijsverhoging.
Eerst zien, dan geloven! :sunglasses:

Klopt. Als je een kopie koopt van pak 'm beet 20 euro, hou je nog wat over! Lekker hoor. :rofl: :joy:

@echotango, deze ‘Original’ uitvoering staat 'm erg goed! Mooie combi. :ok_hand:

1 like