2nd gen MN straps van Erika's Originals

Erika lanceert volgende generatie MN Straps. Het is dat ik te weinig horloges heb, want zou deze wel willen vergelijken met de huidige.

Even gekeken naar de uitgebreide kleurcombi’s. Helemaal mooi. Alleen heeft het all European product nu wel een prijskaartje van 75euro. Dat is een enorme prijsstijging. Het is duidelijk dat ze zich in hogere segment positioneert (toch de zuludiver en cheapnato varianten)

En nu ook laser engraving (naast de vlaggetjes en print)

6 likes

Ben benieuwd, heb 3 van de oude generatie en enige punt van kritiek wat ik heb is dat een van de zijkanten altijd minder mooi is dan de andere, en dat schijnt hier opgelost te zijn.

Prijs is wel even omhoog gegaan van €50 naar €75 zie ik!

2 likes

Ja, 50% prijsstijging. :astonished:

1 like

Is dan ook 18 maand aan onderzoek en ontwikkeling aan vooraf gegaan…:roll_eyes:

3 likes

Dank voor delen.

Ik ben fan van deze banden maar deel de kritiek van @Sanderrr hierboven mbt afwerking een van beiden zijkanten. Wat bij sommige anderen naar verluidt al eens geleid heeft tot rafels maar niet bij mij (dit terzijde).

Wat ik ook niet helemaal begrijp (als BB liefhebber) is dat ze niet meer aansluiting heeft gezocht bij de diverse BB varianten. Die zijn imho nl 100% geschikt voor haar straps.

En tja. De prijs. Vraag me af of het handig is dat ze zoveel afstand neemt tot haar concurrenten/alternatieven. Scheelt factor 2 a 3 en dat zou killing kunnen zijn…

3 likes

75 Euro voor een stukje elastisch nylon :joy::joy::thinking:
Mijn volgende bestel ik wel weer lekker op Watchgecko :+1:

10 likes

Ik heb er eentje, houdt zich prima maar krijgt weinig draagtijd omdat het een crime is om om te doen. Je pakt toch sneller een andere makkelijkere band…:shushing_face:

Ik heb een aantal niet originele MN straps en ik moet zeggen dat ze heel prettig dragen. Dus geen ervaring met de originele versie en ik vraag me (zeker gezien de prijsstijging) af of de aanschaf van een originele nu nog te rechtvaardigen is.

3 likes

of dat van de zijkant met nieuwe materiaal en manier van weven verholpen is zal de tijd leren. Zij positioneert zich als een kwalitatief product dat nu inhouse wordt geweven en gemaakt, met ruime opties om te personaliseren. Je weet dat veel horloge liefhebbers daar gevoelig voor zijn.

Daarnaast is ze nu met #erikaontour bezig waarbij je haar en de straps kan ontmoeten. Ik vind dat slim, want zij is het product. 29-31 december is ze in Amsterdam. Je kan contact met haar opnemen voor een meeting.

Anyway, net als bij horloge zijn er zat die daar minder om geven en kiezen voor zuludiver, cheapestnato of Alibaba variant.

4 likes

Oefening baart kunst. :grinning:

De constructie van die bandjes is gewoon heerlijk.
Heb nog geen zuludiver of andere variant geprobeerd. Heb nu al teveel bandjes. Hoewel een 22 mm nog zou kunnen voor de kamasu bedenk ik me net.

Zit jij in de marketing ?
Godskolere ik zou het bijna gaan geloven, bijna dan :joy:

1 like

Nee, wel opgelet tijdens de marketing lessen. :joy:
Ik observeer vooral hoe zij het doet. Wellicht mede als reactie op de prijsvechters.

1 like

Overigens juich ik dit soort topics toe

Kwestie van oefenen!

Net als dat haakje van een bh :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik zei al: ik ben fan en bezitter van div 1st gen MN straps van Erika.

De rest is idd fraai stukje marketing… Hope it works for her. Internationaal dan. Want in NL kiezen we dikwijls toch graag voor de portemonnee ipv kwaliteit/premium.

Cheers

2 likes

Apple doet het hier in NL anders aardig goed. :sunglasses:

Samsung nog beter…

1 like

Ben ik de enige die dit nogal ver vind gaan?
Hebben we het nu over een rockband of over elastische horlogebandjes?

5 likes

Spullen verkopen maar zelden of nooit vanzelf. Vind ervan wat je vindt, maar ze heeft iig een onderscheidende aanpak…

2 likes