2x 7546: Seiko silverwave én de seiko van mijn vader

Net van ehwatch (erik) een Seiko Silverwave 7546-8340 ontvangen. Die heeft hetzelfde uurwerk als de Seiko van mijn vader, de blauwe 7546-8370.

Die van mijn vader heeft het originele bandje nog, alleen véél meer krassen, waarschijnlijk gekomen toen hij ooit op een ladder de dakgoot stond schoon te maken en hij een wespennest ontdekte. (en helaas ontdekten de wespen hém)
Vul de rest zelf maar in…

Die van mijn vader is duidelijk meer bekrast :slight_smile: (de onderste)

En ze zijn allebei uit april 1979!

Het bandje van de Silverwave is van prima kwaliteit maar misschien iets te “substantieel” voor de silverwave. (maar dat ligt aan mij)

Ik ben er heel blij mee :slight_smile:

1 like

Blijft toch leuk dat horloge van je vader, heb zelf ook mijn vaders ( is overleden in 2002) Seiko 5 automaat idd ook vol met krassen en nog de originele band, pas even opgezocht via de door de forumleden geleverde Seiko link, is van februari 1974 echt al een oud beestje dus, zou zegen wees er zuinig op vooral na je verhaal over de wespen tovert volgens mij toch elke keer wel een lichte glimlach op je gezicht als je hem later weer in je handen hebt.

Mooie en degelijke uitvoeringen, en er zit nog een echt uurwerk in!

Ik hou daarom van de vroegere quartzen, nog echte horloges.

Veel plezier met de Seiko"s.

Mvrgr, Erik

ehwatch Schreef:

Mooie en degelijke uitvoeringen, en er zit nog een
echt uurwerk in!

Ik hou daarom van de vroegere quartzen, nog echte
horloges.

Veel plezier met de Seiko"s.

Mvrgr, Erik

Mee eens, die quartzen uit die tijd zijn nog geen weggooi artikelen.
Ik heb zelf een 8222 uit 1980, zelf nieuw gekocht. Van alles meegemaakt (militaire dienst bijv.) maar loopt nog perfect.

Volkomen mee eens :slight_smile: Veel moderne quartzen vallen tegenwoordig onder de categorie “wegwerphorloge” :frowning:

Vandaag binnengekregen!!
Ben er superblij mee na lezen lezen en nog eens lezen. En maanden zoeken voor deze gekozen :slight_smile:

4 likes