2x Certina DS-2 handopwinders: realistische prijs?

Ik heb de vraag gekregen om deze twee Certina DS-2 te verkopen.

Ze beide uit de jaren 70 geloof ik, er zit een Certina 25-66 binnenwerk in en ze zijn beide volledig geserviced.
Ze hebben allebei een turtleback deksel en geen originele band.

Ik ken zelf weinig tot niets van Certina en kan ook over deze handopwinders weinig relevants vinden qua prijszetting.

Bij deze doe ik dus beroep op mijn mede HF-leden!

Wat is een realistische prijs om deze twee uurwerken apart te verkopen? De persoon van wie ze zijn had zelf €350 als richtprijs in gedachte.

1 like

Al op C24 gekeken?

Samen of per stuk?

Per stuk lijkt mij

1 like

De zwarte is wel erg :+1:

1 like

Denk dat ze tussen de 150 en 250 euro doen per stuk… waarbij de zwarte een stuk duurder zal zijn dan de lichte vanwege de staat.

De prijzen durven daar wel erg de pan uit swingen. Voor de zwarte vind ik er één waar ze €429 voor vragen…

De andere €380 voor een automaat, of €160 voor een met vuilbruine wijzerplaat

Al de rest zijn met datum, geen idee wat het verschil in prijs zou zijn :man_shrugging:

Per stuk zoals @Plees al aanhaalt

Ik heb het idee dat die zwarte nogal gepolijst is. De witte ook trouwens. Het ziet er dan wel vers uit, maar scherp zijn ze niet.

1 like

C24 is ook een richtprijs. Prijs C24 -/- 10-20% (ongeveer)

1 like

Das denk ik wel waar. Heb de mijne al een tijdje geleden verkocht en die was wel een stuk scherper. Maar goed, die zwarte plaat lijkt mooi en dat is wel een grote plus.

Ik wens je veel succes voor 350 per stuk. Laat staan hoger. Maar goed, in zekere zin is t koffiedik kijken.

Vandaar ook mijn vraag, ik ken het merk wel maar heb geen idee van prijzen oid.

Op eBay zie ik de zwarte dan weer voor €313

En het is mogelijk dat de kasten gepolijst zijn, waarvoor dank om op te wijzen, heeft inderdaad ook invloed op de prijs

Uiteindelijk is het wat de gek er voor over heeft :wink:

1 like

Heb mijn Certina ds2 handwinder begin dit jaar verkocht voor 200…en die had een gespje.

Ik zou ondanks een misschien gunstige prijs deze aan me voorbij willen laten gaan, in mijn ogen zijn ze kapot gepolijst.

2 likes

Dat wou ik dus net zeggen.

De witte heeft wel een echt brakke wijzerplaat. De andere is leuk, maar deze Ds’n werden echt als toolwatch in de markt gezet, en zo zijn de meesten ook gebruikt. Deze is helaas te mooi( lees: te gepolijst).

Ik zou ze niet willen…

1 like

Die zijn wel flink verknald zeg, jammer :cry:

Ik zou ze op Catawiki verkopen, daar krijg je er vast nog een prima prijs voor. Vooral voor de zwarte dan, die zilveren is niet zoveel waard.

2 likes

Dat zie ik deze niet opbrengen. Ik heb een zwarte te koop staan met vraagprijs €250 en die zou ik weg doen voor €200. De Certina met lichte wijzerplaat is ook nog een gepatineerd, die zal minder dat dat opbrengen.

2 likes

Catawiki, voor alle meuk, dubieuze rotzooi enz.
En soms een pareltje tussen de troep door.

Oh en de experts daar… :dizzy_face::see_no_evil:

2 likes