… En die andere (veel belangrijker) m’n 2e zoon, eergisteren geboren
Maar voor jullie interessanter, ter ere van bovenstaand feit had ik mezelf een nieuw horloge beloofd (niet dat ik smoesjes nodig heb, maar verkoopt wel lekker naar m’n vriendin toe ).
Ik ben en blijf toch een Seiko-fanboy, ondanks veel niet-Seiko aankopen afgelopen jaar (Omega, Rolex, Doxa,…) en zat al een tijdje te kwijlen op een GS, zeker met alle fraaie exemplaren die de laatste tijd hier langskomen. Ik heb toch een voorliefde voor duikers, dus het moest of de Spring-drive of de Quartz worden. Eerstgenoemde viel af, mn ook door de grootte (>44mm). Mijn oog viel op de SBGX115, dus de quartz versie met witte wijzerplaat. En na een voorzichtig informerend berichtje naar @vierport was er al snel 1 binnen!
En ik moet zeggen, hij is briljant (m2c)!
Mooie strakke kast met fantastische afwerking, gave bezel, zeer cleane (geen datum in dit geval) heldere wijzerplaat met mooie oogelegde markers en logo.
Het is eigenlijk op en top Seiko: duikertje met batterij erin (maar dan wel HAQ; 9F kaliber loopt +10 sec/jaar, deze nu na 3 weken nog op de seconde gelijk) en niet-standaard design (in dit geval de font van de bezel, welke taps toeloopt), maar dan een trapje hoger. Voor de echte WIS denk ik dan maar.
Ik heb 'm voor nu van de stalen band afgehaald, welke zeker fraai is, maar door het ratchet systeem wel een erg dikke sluiting heeft, dat is minder prettig met desk-diving, ik spaar m nog even. Hieronder een serie foto’s met bandopties. Momenteel even op de gestreepte Nato en dat is zeer comfortabel.
Genoeg geouweh***, plaatjes:
Jullie voorkeur?
Bedankt voor t kijken!