2x NA, 2x datejust van een gerespecteerd merk voor €50

Wat blijft die horlogehobby toch een raar fenomeen. De afgelopen maanden juist rustig aan gedaan, maar afgelopen zondag vrij onverwachts 3 nieuwe aankopen gedaan. 1 aankoop (mn eerste vintage chronograaf, kan niet wachten) moet nog binnenkomen en heb ik via een tweedehandssite gekocht. De 2 aankopen die ik daarna heb gedaan waren heel spontaan.

Ik was afgelopen zondag een beetje online aan het shoppen op Zalando. Ga binnenkort op vakantie dus dacht nog even wat kleding scoren. Tot mijn verbazing zag ik dat ze dus ook horloges verkopen (wist dit niet) dus even wat rondgekeken. Ineens viel mijn oog op een Casio MTP-1302PD. Het is een soort datejust hommage zonder dat het er teveel op lijkt zoals bijvoorbeeld Pagani Design. Het horloge zag er op de plaatjes geweldig uit, en na het zien van de prijs van nog geen €25 per stuk en mijn goede ervaringen met mijn Casio Duro en de gok gewaagd. Vandaag beide horloges binnen gekregen, een met zwarte dial en de andere met een blauwe dial. En wauw, wat een mooi horloge voor dit geld! Natuurlijk voelt de band wat goedkoop aan, maar op de afwerking van de kast, dial, uurmarkers en wijzers is niers aan te merken! Ook ik ben het de afgelopen jaren heel normaal gaan vinden om honderden euro’s en soms wel meer uit te geven aan een horloge. Vandaag heeft voor mij nog maar eens bevestigd dat ook een horloge van ruim onder die honderd euro je best een goed gevoel kan geven…

Straks de bandjes even op maat maken en dan met smacht wachten op die laatste NA…

Fijne avond allemaal🙂

52 likes

Wat een leuke aankoop! Goed gedaan :ok_hand:

1 like

Goed geshopt voor weinig. :+1:

1 like

Leuke horloges voor heel weinig! Vooral de blauwe vind ik mooi. Veel plezier ermee en een fijne vakantie!

1 like

Jij bent oprecht klaar voor de vakantie. Gefeliciteerd met de NA’s

1 like

Is dit een stalen kast of base metal?

1 like

Voor een habbekrats (in ons horloge land althans) klaar met maar liefst 2 NA’s, top! :+1: Veel draagplezier en een fijne vakantie gewenst! :tada:

1 like

Als het goed is is de kast volledig rvs. De band twijfel ik zelf over. Heb zelf nog niet eerder zo’n horlogeband gehad. Half uur verder en alle goedkope schroevendraaiers die ik had inmiddels gesloopt is het me gelukt om de eerste band op maat te krijgen🤣 de tweede zal me wel een stuk makkelijker af gaan maar was we voor nu even klaar mee😁

1 like

Je hebt toch wel zo’n speciaal tooltje om de pennen eruit de drukken?

1 like

Haha jazeker heb ik die, dit systeem werkt anders. Zag net online dat seiko ook met zo’n soort systeem werkt. Erg omslachtig als je het mij vraagt, maar dit moest dus met een schroevendraaiertje. Maar zelfs na een uitleg video was het nog best lastig met die zwakke Ali schroevendraaiers, en wilde m’n beco setje er niet op los laten😉

1 like

hqdefault

Het ziet er ongeveer zo uit. Deze foto even van het web gehaald. Voor mij was het een nieuw systeem.

1 like

Hele mooie prijs als je ziet wat je er voor krijgt. Inmiddels vraagt de winkel mij het dubbele wat me een meer gangbare prijs lijkt.

Ze verkopen blijkbaar veel horloges op Zalando, wist ik ook niet. Een groot deel is wel “modemerken” zoals 64 modellen Versace horloges van 357 tot 3390 euro :exploding_head: En ik heb maar doorgeklikt: die duurdere gebruiken Ronda quartz movements van -10 ~ +20 sec per maand. Deze Casios hebben spec -20 ~ +20 sec per maand. Toch heb ik veel liever zo’n Casio als dat jij nu hebt.

1 like

Knaller aankoop. Geniet ervan!

1 like

Lekker hoor, ziet er goed uit!

En dat voor een prijs per stuk van 2 volkoren broden, een pak halfvolle melk en een blok kaas. Well done :+1:

Fijne vakantie :desert_island:

2 likes

“Buy the dip” noemen we dat binnen de horologie :wink:
Gefeliciteerd met de aanwinst!

2 likes

In de praktijk loopt mijn Casio Duro +2 s per maand.

2 likes

Ja inderdaad. Vind €50 per stuk al best een nette prijs, dus de €24 die ik er voor betaald heb was helemaal een meevaller. De rest wat ze qua merken aanbieden is inderdaad niet echt interessant, tenminste niet voor mij😉

Hoeft allemaal geen kapitaal te kosten.
Goed gedaan hoor

1 like

Ik heb er ook zo eentje gehad, en inderdaad, je krijgt veel voor je geld! Zalando is ook mijn go-to om te snuffelen tussen de timex’en en casio’s. Veel plezier met deze leuke horloges :slight_smile:

1 like

Leuke aanwinst, gefeliciteerd!

1 like