Wat leek het een rustig jaar te zijn: ik was terug naar 2 horloges, mijn trouwe Tudor die ik al jaren heb én een Oris Aquis. Die ik in februari kocht. Helemaal tevreden logde ik bijna uit bij HF.
Maar het weer werd minder, de bankrekening groeide, ik zat op HF en Youtube en ja hoor het virus sloeg aan en ik wilde wat nieuws. De Aquis kwam ook maanden niet meer uit de watchroll wat niet hielp.
Een net horloge voor op het werk stond op de lijst en een uurtje passen bij de Grand Seiko boutique werd mij fataal. Ik was helemaal om voor de SBGW231.
Een handwinder uit de elegance lijn. Simpel, time-only, lekker underatsted liefhebbersmerk en netjes te dragen zonder al te formeel te zijn. En lekker anders dan de Black Bay 36 met zijn creme wijzerplaat. Knoop doorgehakt en helemaal blij met de nette toevoeging.
Toch bleef ik op HF zitten kijken, met name omdat de Aquis mij niet meer helemaal bekoorde. Ik heb niks met horloges die alleen maar in de doos liggen te stoffen. In de zomer is ie lekker, maar nu totaal niet. Dus het bleef knagen.
Breitling had ik al vaak naar zitten kijken, maar toch nooit ervan gekomen. Maar nu wel: er verscheen een mooie deal bij Q-Watches en hoppa, Breitling Endurance Pro als opvolger van de Aquis. Superblij mee! Zelfs mijn vrouw vind hem geweldig ![]()
Ik denk dat 2 NA’s nog niet vaak verder uit elkaar hebben gelegen:
Zaratsu vs. Breitlight
Handwinder vs. Quartz
Time only vs. Drukke chrono
Dauphine wijzers vs. Lume
Leer vs. Rubber
Glimmer vs. Werkpaard
Grand Seiko
versus
Breitling