Ik ben dol op panerai dus druk aan het sparen, maar het sparen duurt lang. Dus om die tijd te overbruggen (aantal jaar) wilde ik dan toch eens een hommage (of 2) kopen. Ik weet dat er een discussie heerst over hommage/look-a-like, dus laten we daar niet over beginnen.
Ikzelf zie het als een soort plasante amuse (parnis) voor het goede kwaliteits hoofdgerecht (panerai). Toetjes doe ik eigenlijk nooit aan.
Anyways…
De eerste gekocht en vervolgens enthousiast 3 weken voor de deur zitten kwispelen en kwijlen, al wachtende op m’n pakketje… Nu die binnen is ben ik een super blij ei natuurlijk. Maar…
Nu heb ik in m’n enthousiasme weer een nieuw gekocht via eBay. Oi… rustaaag.
Hoewel ik tegenwoordig hommage wel kan waarderen vroeg ik me af… Wat vinden jullie van m’n 2 nieuwkomers in m’n collectie? Ik ben sowieso blij met beide klokskes en dat is het belangrijkste uiteraard.
Ja ik ken ze heel goed. Heb 6 jaren gewerkt als horlogemaker voor Cartier, Baume&Mercier, Montblanc, Piaget en heel af en toe een iwc en panerai hier en daar.
Ik had het geld in mijn zak gehouden en doorgespaard voor ‘the real thing’. Eerlijk? Ik zou zelf niet dood gevonden willen worden met een fugazi, dat gaat dus ook niet gebeuren…