2x nieuwe aanwinst: Seiko SDGM007 vs. SARX033

Afwerkingsniveau + materialen: 100% de SARX033, de SDGM007 is gewoon een limited edition van een normaal 350 euro a 400 kostend horloge en dat zie en voel je aan alles
Wijzerplaat wow-factor: SDGM007

Conclusie: Allebei houden, de SARX033 op staal, de SDGM007 op een mooie donkerbruine alligator met contrasterende stiksels.

Of @HanDavinci de wijzerplaat van de SDGM007 in de SARX033 laten lepelen. :upside_down_face:

2 likes

Onmogelijk. Had zelf dat idee ook al eens.

Edit: oh wacht, in een SARX? Ja dat kan wel denk ik, niet in een SARB.

2 likes

Prachtig draadje! Beide horloges zijn zeer begerenswaardig. Ik hou het echter bij de SARX033. Aangeschaft in Japan.
Kun je ook iets melden over de precisie in het houden van de tijd? Mijn Sarx033 zit op - 2 seconden per dag.

1 like

In mijn beleving verschilt de kwaliteit van beide exemplaren niet eens zoveel. Maar toegegeven, de SARX033 is van een iets hoger niveau.

Ik heb de SDGM007 in de tijdelijke afwezigheid van de blauwe band op verschillende bandjes geprobeerd, waaronder bruin, maar enkel zwart zou het voor mij als alternatief doen naast de blauwe. Voorlopig hou ik het maar op de blauwe :slight_smile:

Dat is wel interessant ja. Ik zal het eens opmeten de komende tijd! :slight_smile:

Ik vind bij de SARX het glas en de gebruikte materialen voor wijzers en indices, alsmede het afwerkingsniveau en facettering van de kast echt van een substantieel hoger niveau.

Stond dat niet mooi? Ik denk dat een Hirsch Modena er waanzinnig gaaf op staat.

2 likes

Ik heb gisteren ook 2 nieuwe Ko bandjes ontvangen, die qua kleur wel in de buurt komen. Zal het eens proberen :slight_smile:

1 like

Je zou ook zo’n grijze velours strap van STRPS kunnen proberen.

image

Of een andere kleur:

image

Cocktail & velours is natuurlijk sowieso een goeie combinatie. :cocktail:

3 likes

De SDGM’s zijn toch vergelijkbaar met de Sarx? Kosten eerder 600 euro trouwens, hoor! Net als de Sarx, dacht ik.

1 like

Krijg nou de vliegende blafhik, ik zit er totaal naast. Ik zat op het spoor van een opgewaardeerde SARB065. Maar het is natuurlijk gewoon de SDGM003/001.

Man man man. Deze blunder ga ik dit jaar niet meer overtreffen denk ik.

Tijd om de

… even om een dubbele espresso te vragen.

6 likes

Mooi hoor! Geniet ervan!

1 like

Ja, die Sarb065 is inderdaad wat minder van kwaliteit! Maar wel héél mooi, vind ik :wink:

2 likes

Blijft een prachtige klok, ik heb hem alleen maar verkocht vanwege de Shogun Zimbe en mijn één in één uit politiek.

Geniet ervan, en NIET met mate.

1 like

Zo dat zijn twee hele, hele fraaie horloges! Gefeliciteetd met deze plaatjes! Werkelijk zeer fraai.

Nadeel van twee horloges tegelijk showen is dat je gaat vergelijken, hoe mooi ze ook zijn. De SDGM is echt fraai, met een fantastische kleur wijzerplaat. De grijze ring eromheen hoeft niet, zou van mij dezelfde kleur mogen zijn. De SARX is wat mij betreft echt helemaal top. Strak, scherp. Hele rustige strak witte wijzerplaat. En ongelooflijk mooie contrasterende blauwe wijzers. Echt een plaatje. Vind ik de mooiste van de twee.

Maar zoals al gezegd, beiden zijn zeer fraai. Geniet er van, ik zie ze graag vaker!

1 like