2x Voor en Na

Soms win je iets tegen beter weten in en schrik je nog erger als het wordt thuisbezorgd…
Zo ook bij deze twee zielige hoopjes Omega :

Dit is een Seamaster 600 uit 1966 met een caliber 611.
Deze liep niet en had duidelijk waterschade gehad.
Het uurwerk heb ik weer helemaal mooi voor elkaar gekregen.

Dit betreft een Omega uit 1961.
De dial was vreselijk. Het 268 uurwerk was nog in goede staat, maar liep niet.
Na heel veel gezeur is me de balansveer kapotgegaan. Dit uurwerk maakt gebruik van een speciale, blauwe “Brequet” veer. Niet te krijgen, maanden gezocht, zelf Freddy kon me niet meer helpen en eigenlijk alles al afgeschreven totdat ik bij Gröneveld iemand tegenkwam die wat meer ingangen had dan ik.

De beide wijzerplaten zijn door Raymond Meeus uit Antwerpen in oude glorie hersteld. Ik ben hier zeer content mee.
Afijn, nu, 7 maanden na data kan ik eindelijk het resultaat tonen.

De 600 :

En de 268 (Die nog wel een nieuwe kroon moet krijgen)

Beide lopen weer zeer precies en de uurwerkjes zijn weer als nieuw.

De 268 heeft nog een lelijke kras bij de 5, die ik niet meer wegkrijg. Maarja, mag het na bijna 50 jaar trouwe dienst ?

Met vriendelijke groet,

Bas

Cool en leuk dat jij de klokjes een tweede jeugd gunt (tu)

gr. Roel

Ohhhh… wat mooi man!

Mooi hoor, gefeliciteerd met de mooie opgeknapte aanwinsten(tu)

Wat een prachtig resultaat (tu)

Met bewonderende groeten,

Frans

Wat zjin die wijzerplaten ongelofelijk knap gerestaureerd (tu)
Fantastische eindresultaten.

Groeten,

Martin

Thanx, maar die wijzerplaten heeft Raymond Meeus natuurlijk gedaan. :slight_smile:

Ik was altijd erg “anti” het restaureren van wijzerplaten. Heb het ook nooit gedaan eigenlijk. Ik vond het afdoen aan de autentiekheid van het horloge.
Eigenlijk zag je het toch altijd wel. Aan de lettertypes, aan de dikte van de lijntjes etc.
Vorig jaar heb ik het gewoon eens bij Raymond geprobeerd. Met zeer goed resultaat. Vandaar dat ik deze keer de stap weer durfde te nemen.

Ik durf te zeggen dat ik best een zeur ben in die dingen. Ik wil alles origineel hebben en perfect. Ik denk dat deze horloges toch in elk geval weer “vrijwel” origineel zijn.
In elk geval zijn ze weer toonbaar en draagbaar. Ze kunnen er weer een leven lang tegenaan.

Bas

Die wijzerplaten als nieuw ::o Een naam om te onthouden dus!

Schitterend!! ::o

Ik weet niet of het mag ? Maar bij deze :

http://www.ateliermeeus.be

Bas

Mijn beste,

Mijn complimenten voor zoveel inzicht, lef en volharding om deze gedenkwaardige uurwerken weer het elan te geven welke ze verdienen!!(tu)(tu)

“Nil volentibus arduum”
(niets is onmogelijk voor hen die durven)

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Prachtig opgepieft!