Het enige wat voor mij sence maakt op het gebied van digitale klokjes
is Casio en Suunto.
Alle zgn. ‘smarts’ mogen van mij zo in de kliko.
Want wie wil er nu bijv. zo’n Apple watch dragen?
Alleen hopeloze ouwe lui als je het mij vraagt.
En, bij Apple loop je sowieso altijd achteraan
Er zijn in 2 jaar tijd meer dan 20 miljoen Apple watches verkocht…5x zoveel dan quartz en mechanisch bij elkaar.
Er zijn meer dan genoeg mensen die een slim horloge willen hebben…kom eens onder die steen vandaan Drex ,de wereld bied zoveel meer dan een bureaustoel op zolder.
Heerlijk toch dit, de clash tussen oud en nieuw, tussen behoudend en vooruitstrevend. Ik bekijk dit toch iets anders en heet alle smartwatches een warm welkom. Dragers ervan zijn latente eigenaren en eigenaressen van “normale” horloges, toch? Misschien raken ze (weer) met het horlogevirus besmet.
De MK vind ik niet onaardig, de ander vind ik wel onaardig, maar “mijn mening”.
En ja idd, die clash. Je hebt de voor en tegenstanders van. Ik heb zelf n brede interesse in horloges. Voor mij vallen ook de rariteiten en deze technische snufjes onder.
Wellicht dat m’n vroeger ook de digitale horloge geen echte horloges vinden. Zo n onhandig led ding die je moest indrukken en binnen de kortste keren leeg was…
Ok, die zien we nu ook amper meer terug, maar evolueerde wel mooi naar de populaire lcd klokjes.
En die verandering&acceptatie gaan we waarschijnlijk ook zien bij de smartwatches. Niet voor elke wis natuurlijk die liever elke avond z’n horloge even opwind.
Niet zo heel verschillend met de smartwatch. Die moet je ook elke avond opladen
Best leuk om ook een smartwatch erbij te hebben. Niet meteen de duurste, want het blijft ‘leuk voor erbij’. Af en toe je hartslag aflezen, zien hoeveel stappen je die dag gedaan hebt, je mail lezen etc. best geinig zo af en toe. Toch grijp ik 9-van-de-10-keer voor een mechanisch klokje .
Daar zeg je me wat… ik zie meer Apple watches bij de “kijk mij eens lekker jong blijven ondanks dat ik het helemaal gemaakt heb als notaris”-types met wit haar en een pistachekleurige trui dan bij daadwerkelijk jonge mensen, die dragen doorgaans een (goudkleurige) Casio
Doen alsof Apple de smartwatch heeft uitgevonden is natuurlijk sowieso belachelijk (net als de GUI/tablet/mp3-speler) maar de ‘hippe’ meute doet er lekker aan mee… en dit zeg ik als tevreden iPhone-gebruiker!
En daar mee zijn 200 miljard nutteloze berichten verstuurd
Nee even serieus, een veel te kort draadje dit.
Juist omdat er zo veel verschillende meningen zijn over dit 'fenomeen’
Zelf ga ik steeds selectiever om met informatie stromen.
Weet je, dat viel me ook best op. Zowel de opoe iwatch, als de gouwe casio bij de jonkies. Ik stond er in beide gevallen best v te kijken…
Aan de andere kant. In Azië heb ik juist weer echt hele meutes v jongeren en jong volwassenen Apple Watches zien dragen. Daar lijkt t meer aan te zijn geslagen dan in Nederland.