Mooi verhaal , tof om zo met elkaar de hobby te bespreken en op het laatst dus een tafel vol te hebben .
Klinkt als een top avond. Vette Zenith
Mooi dit soort avonden. Leuke horloges zitten er tussen. Als liefhebber die al een tijd in deze hobby zit heb ik een hoop, voor mij tot nu toe, mooie onbekende horloges gezien. Dank voor het plaatsen van de foto’s.
Dat met dat filmen, zijn waarschijnlijk dezelfde gasten die dat bij een wielerkoers doen. Paar uur wachten op de renners en dan op je schermpje glauwen als ze voorbij komen….(of met een bord omdraaien naar de tv camera)
Hier had ik graag bij geweest, in mijn omgeving helaas enkelt liefhebbers van waarde vaste horloges, die certina’s
Het is de insta generatie… De kijk mij, ik was erbij generatie. Ikzelf ben meer van het moment.
Ondanks de tekst toch mooie foto’s
En 60/70’s Tissots zijn geweldig ik denk er een paar te herkennen.
De spijker op zijn kop, Brodie! En, zoals altijd weer verpakt in een uitstekend geschreven verhaal!
de foto’s zijn uit het archief gevist om toch wel wat beeld bij het verhaal te scheppen… We hadden er echt maar een stuk of drie…
Mooie reply. Dank!
Mooi verhaal!!
Echt een supermiddag gehad. Door de Coronacrisis bestond het contact de laatste maanden vooral uit het Whats appen van NA-tjes, mogelijk leuke dealtjes en melige grappen, maar er gaat toch niets boven persoonlijk contact.
We hebben elkaar jaren geleden ontmoet tijdens een horlogeclinic en elkaar leren kennen tijdens een GTG, een tijd later, georganiseerd door @climholland. Het grappige is dat het direct goed klikte. Ondanks, of misschien wel dankzij, het feit dat onze smaak qua horloges verschilt en we de hobby elk op een eigen manier beleven. Waar we elkaar zeker vinden is wel de lichte voorkeur voor de niet alledaagse en soms quirky merken en (70s) modellen.
Maar het niet alleen maar leuk. Het komt regelmatig voor dat er 's avonds een Whats app pingeltje klinkt, een fotootje voorbij komt van een “aantrekkelijke” deal of nieuwe aanschaf, die echt totaal verrassend is. Soms van een merk of uitvoering waarvan ik niet wist dat het bestond. Mijn wishlist is inmiddels gegroeid tot een fors Excel werkblad…
Of toch even ruggenspraak houden met elkaar of een bepaalde aanschaf verstandig is. Totaal nutteloos, want in 99% van de gevallen volgt de raad: “Je leeft maar één keer”, “geld moet rollen”, “snel toeslaan, anders ben je te laat”, “anders ga ik bieden…” en zo is er dan weer een horloge onderweg, terwijl je eigenlijk hele andere dingen aan het doen of van plan was.
Maar het respect voor elkaar en de onderlinge hulp en bereidwilligheid maken het contact bijzonder en zorgen ervoor dat ik de nutteloze adviezen en storende pingeltjes voor lief neem
Mannen, bedankt.
Leuk om te lezen dat er nog echte vriendschappen voortkomen uit de horlogehobby
Maar waar zijn de foto’s van de snelle auto’s?