Zoals we allemaal wel eens hebben komen er hier op het forum een aardig aantal horloges op de wishlist te staan.
Er komen er meer dan dat er gaan, en in mijn geval zorg dat voor een collectie waarvan 1 horloge constant gedragen wordt en de rest zeer weinig tot niet.
Om het leuk te houden en niet alleen maar “voor de heb” aan te gaan schaffen had ik een collectie van 3 horloges in gedachten.
Ruige klassieke duiker, less is more bauhaus dresser, en een mooie flieger met mooie specs al dan niet in chronoversie.
Dan zal er van de huidige collectie 1 overblijven en dat is de Precista PRS 18 Q (Quartz kan lekker veel hebben en dit wordt dan de beater die tel ik dan voor t gemak even niet mee)
Je hebt idd een punt.
Lijkt me een goed idee maar of je het lang
volhoudt met “maar” 3 horloges…
Btw die Sinn’s zijn zoepertoll (tu)
Ja precies, snap wat je bedoeld.
Maar eigenlijk red ik het nu ook al met 1 a 2 horloges, want de rest ligt in de kast en soms even op het nachtkastje om naar te kijken, om vervolgens de volgende ochtend dezelfde weer om de pols te knopen.
Je hebt idd een punt.
Lijkt me een goed idee maar of je het lang
volhoudt met “maar” 3 horloges…
Btw die Sinn’s zijn zoepertoll (tu)
Ja precies, snap wat je bedoeld.
Maar eigenlijk red ik het nu ook al met 1 a 2
horloges, want de rest ligt in de kast en soms
even op het nachtkastje om naar te kijken, om
vervolgens de volgende ochtend dezelfde weer om de
pols te knopen.
Leuk bedacht, maar ik denk dat je jezelf voorliegt. Ik denk ook wel eens “als ik nou deze zou kopen, hoef ik geen andere horloges meer”. Dan koop ik hem en een maand later zie je via dit forum toch weer wat anders staan. Ik denk dat dat zal gebeuren.
Was alles maar zo makkelijk, ik zou het zó graag willen maar denk dat het een utopie is, de 3 piece collection. Denk wel dat je er rustiger van wordt en uiteindelijk ook gelukkiger
Voor mij wordt het dan:
Nieuwe Dweller
Monaco Cal.12
Invicta of Seiko beater
Was alles maar zo makkelijk, ik zou het zó graag
willen maar denk dat het een utopie is, de 3 piece
collection. Denk wel dat je er rustiger van wordt
en uiteindelijk ook gelukkiger
Voor mij wordt het dan:
Nieuwe Dweller
Monaco Cal.12
Invicta of Seiko beater
De rust hebben en happy zijn met een weloverwogen en bescheiden collectie is idd mijn doel!(tu)
Ik zie de Nieuwe Dweller bij jou op de eerste plaats staan…
Dat staat ie bij mij ook, maar heb de moed opgegeven die gaat er niet komen voor mij al had ik me dat voorgenomen zodra er een nieuwe Dweller uit zou komen in 40mm.
De Day-Date stond ook een tijd erg hoog in de ranglijst maar dan zou ik een andere hobby de das om moeten doen en daar heb ik gewoon meer lol van, dus dat gaat niet gebeuren.
My taste doesn’t match my bankaccount zeg maar!
Als ik het setje van 3 in de OP moet laten servicen al zit de 103 st chrono erbij dan blijft het leuk, en dat is waar ik naar streef op het moment.
De beater ben ik nog niet uit, inmiddels wel enkele gehad, g-shock, seiko duiker enzo, maar er nog niet uit. de G-Shock metal twisted staat nog wel hoog op mijn lijstje.
Erg mooi voornemen en een mooi lijstje!. Zou persoonlijk wel voor een witte plaat gaan bij een dresser. Geeft ook wat afwisseling bij de overige twee.
Heb onlangs afstand gedaan van de meeste horloges en het geeft wel rust. Wel een gek idee, de lege la, de beperkte keuze als er weer een voor onderhoud oid is. Zou het aantal zelf niet halen puur omdat er drie zijn die ik vanwege het sentiment niet weg zou doen.
Mijn lijstje zou zijn:
Tudor black bay (beater voor zover je dat nodig hebt achter een bureau)
Breitling top time (ga wel steeds meer richting IWC portofino)
Zat laatst te denken; als die Dweller nou een Sub wordt heb je er voor (bijna) hetzelfde bedrag een Monaco bij… Maar ja, die Dweller is zó mooi!
Misschien als die er is kan ik opnieuw nadenken over de 3 piece collection, want het is wel heel fijn om niet iedere dag te hoeven kiezen uit 20 klokjes