3 Vintage Aanwinsten

Vandaag binnen gekregen best leuke klokjes.
Lopen goed even schoonmaken en ze zien er weer perfect uit.
Mocht er iemand info over de 3 klokjes hebben; Ik hoor het graag?

Explore Jack Thomasse

Certina.

Explore Jack Thomasse

Helvetia.

Explore Jack Thomasse

Sicura.

Explore Jack Thomasse

Ik heb een zwak voor Certina dus mijn voorkeur hoef ik niet meer uit te leggen. Leuke klokjes, lopen ze allemaal goed?

Ze lopen op het moment goed op tijd.
Ik dacht zelf dat het merk Sicura de voorloper was van het horlogemerk Breitling?

Sicura is vaak een penanker uurwerk. Niet dat dat heel erg is, want die kunnen ook gewoon goed lopen.
Ik heb eens gelezen dat Sicura overgenomen is door Breitling, maar om het nou een voorloper te noemen…

Toen Breitling in geldnoot zat in 1979, heeft Sicura uitgeholpen. Daar houdt het verband eigenlijk op want kwalitatief zijn ze niet te vergelijken. De topman van Sicura, E. Schneider had wat ideetjes voor Breitling. Daarna is het rap achteruit gehold wat Breitling betreft. Mijn mening althans.

Leuke horloges, Jack, zo met drie tegelijk raakt je kistje snel vol.
De Certina is de beste, maar die Helvetia is ook erg leuk, wat een mega grote plek heeft die secondewijzer daar gekregen (tu)

Mooie aanwinsten!! Vooral de Certina en de Sicura spreken mij erg aan. Jammer dat bij de Sicura goed te zien is dat hij veel gedragen is aangezien het “verguld” afgesleten is. Wel des te meer vintage.

Nog iets anders :

Toen Breitling in de financieele problemen zat eind jaren 70ig heeft Dhr Breitling alles ‘geliquideerd’ (te gelde gemaakt) om zijn leveranciers , schuldeisers etc netjes af te betalen

ook is de onderdelen voorraad in delen verkocht (oa. O&W heeft hier de aviations etc van gemaakt)

Dhr E Schneider heeft verder niet ‘geholpen’ maar alleen het ‘trademark’ Breitling uit de boedel gekocht , Ook wilde hij ‘Navitimer’ en andere model namen kopen maar Dhr Willy Breitling wilde hier niets van weten en pas na zijn dood heeft Dhr Schneider deze trademarks vd erfgenamen gekocht (mogen kopen ?)

Dhr Schneider had toen al een horloge fabriek ‘Sicura’ , maar toen hij eenmaal de Breitling nam had is hij verder gegaan met alleen de naam Breitling en heeft de Sicura naam nooit meer gebruikt

is hij verder gegaan met alleen de naam

Breitling en heeft de Sicura naam nooit meer
gebruikt

Dus eigenlijk is Sucura het einde van Breitling…Behalve dan de naam:+

Prachtige aanwinst voor je collectie.