Vandaag heb ik weer eens wat aan het opknappen gegaan van mijn vintage collectie bij mijn bevriende juwelier/ horlogemaker.
Schoonmaken van de kasten en wat poetsen en glazen polijsten verder nieuwe banden geplaatst. Was weer een leuke ochtend
Dat het snel ging is niet mijn verdienste maar die van mijn zeer ervaren vriend. Hij weet bv dat de Omega er aan de voorkant uit moest en ik had nog geen idee hoe. Verder in zijn werkplaats zijn alle hulpmiddelen onder hand bereik zoals glas klemmen verwarmd tril bad en droge lucht compressor poets en polijst machine en voor de gouden klokjes nog even in de dip zoals een juwelier dat noemt.
Aan de uurwerken was niets te doen en dat scheelde veel werk. # klaar en nog 6 te gaan. Ja en de banden liggen er genoeg in de winkel.
TIP. raak bevriend met een wat oudere juwelier/ horlogemaker
Een van de horloges waar ik ook nog mee aan de gang moet is deze. Loopt niet meer echt heel fijn en valt zo nu en dan stil. Ik vraag me af omdat er waarschijnlijk geen onderdelen meer te krijgen zijn of het wel zinvol is om er aan te beginnen?
Graag jullie idee hierover.
Al vast dank, Hans
Het lijkt een Landeron 148 of een andere Landeron.
Zat te koop op ebay.
Donoren en losse onderdelen.
Leuke klus om aan te pakken.
En het horloge is nog zo mooi dus de investering waard.
Landeron: Onderdelen zijn prima te vinden. Let even op het beertje van de minutenteller, op 4 uur, ziet er verbogen uit. Breken enorm snel en zijn heel duur oo Ebay dus heeeeeel voorzichtig corrigeren.