3 vintage klokjes vandaag onderhoud gegeven

Vandaag heb ik weer eens wat aan het opknappen gegaan van mijn vintage collectie bij mijn bevriende juwelier/ horlogemaker.
Schoonmaken van de kasten en wat poetsen en glazen polijsten verder nieuwe banden geplaatst. Was weer een leuke ochtend

met voor mij een mooi resultaat.

44 likes

Mooie verzameling!

1 like

Knap zeg drie in een dag!
Dat red ik meestal niet.

1 like

Die Omega is wel helemaal te wauw.

3 likes

Dat het snel ging is niet mijn verdienste maar die van mijn zeer ervaren vriend. Hij weet bv dat de Omega er aan de voorkant uit moest en ik had nog geen idee hoe. Verder in zijn werkplaats zijn alle hulpmiddelen onder hand bereik zoals glas klemmen verwarmd tril bad en droge lucht compressor poets en polijst machine en voor de gouden klokjes nog even in de dip zoals een juwelier dat noemt.
Aan de uurwerken was niets te doen en dat scheelde veel werk. # klaar en nog 6 te gaan. Ja en de banden liggen er genoeg in de winkel.
TIP. raak bevriend met een wat oudere juwelier/ horlogemaker :wink:

4 likes

Een van de horloges waar ik ook nog mee aan de gang moet is deze. Loopt niet meer echt heel fijn en valt zo nu en dan stil. Ik vraag me af omdat er waarschijnlijk geen onderdelen meer te krijgen zijn of het wel zinvol is om er aan te beginnen?
Graag jullie idee hierover.
Al vast dank, Hans

8 likes

Zeker wel! En onderdelen vind je ook nog wel, meestal, al kan het soms wat zoeken zijn.

Prachtige wijzerplaat trouwens. :+1:

3 likes

Dank geeft hoop.

Ziet er goed uit hoor! :+1:t3:

1 like

Het lijkt een Landeron 148 of een andere Landeron.
Zat te koop op ebay.
Donoren en losse onderdelen.
Leuke klus om aan te pakken.
En het horloge is nog zo mooi dus de investering waard.

3 likes

Dank :ok_hand:

Kan het ook de 51 zijn?

2 likes
1 like

Gaaf om te zien.

Die Landeron vind ik prachtig.

1 like

Landeron: Onderdelen zijn prima te vinden. Let even op het beertje van de minutenteller, op 4 uur, ziet er verbogen uit. Breken enorm snel en zijn heel duur oo Ebay dus heeeeeel voorzichtig corrigeren.

1 like

Is inderdaad een Landeron 51. :slight_smile:

1 like

:bear:

Je bedoelde allicht

:feather:

:wink:

Zijn vaak super-kwetsbaar, en je kunt niet zonder in een chronograaf. De die-hards buigen er zelf eentje uit verenstaal. :sweat:

4 likes

die zien er weer goed uit :ok_hand:

1 like