3 vragen! Jajaja

  1. Ik wil een Eberhard Extra-Fort roue de Colonnes aanschaffen, maar wil eigenlijk meer weten over het ETA 7750 uurwerk weat er in zit. Met name wat voor invloed de aanpassingen hebben aan het uurwerk. Ze hebben i.p.v. de hefbomen voor het chrono gedeelte hebben ze een kolomrad gebruikt…

Wat het inhoud geen idee, heb het maar gelezen.

  1. Welk magazine kan ik me beter op aboneren Horloge of Watch. Wat zijn de voornaamste verschillen?

  2. Is er een site waar je meer info kunt vinden (met foto’s) over het volgende horloge Vacheron Constantin Tour de L’lle

Alvast bedankt mensen!!!

Re: 3 vragen!! Jajaja

jajajaja ik heb geen abbo op een horloge blad,koop af en toe een los blad ,verder kan ik je niet helpen.

op de eerste vraag kan ik wel zeggen dat V 7750 een soort van kolomrad heeft als standaard. Het draaid niet volledig rond zoals bij de oudere chronograafsystemen. Bij deze draait zowel links als rechts.

Grote hulp hoor, petje af!

man wees blij dat ik reageer,zet je pet maar weer op nu.

Vervelend dat je je aangevallen voelt. Ik heb alleen niks aan je antwoord, maar dat had je zelf ook wel door.

ik voel me niet aangevallen,maar als je er niets aan hebt kan je ook gewoon geen reactie geven,dat lijkt me duidelijk genoeg.

Psies, doe dat dan niet…:slight_smile:

ik kan niet inschatten waar jij wel of niet iets aan hebt …

Je hebt gelijk. Sorry en ik kan niet inschatten waar jij aan denkt te bijdragen of niet.

elke reactie is natuurlijk van huis uit een bijdrage …

In het jaarboek van Watch, lees ik juist dat het uurwerk dit niet standaard heeft , maar de modernere hefbomen en dat deze speciaal voor Eberhard zijn vervangen. Het uurwerk is van La joux-Perret.

Kun je me meer vertellen over het uurwerk zelf of een link met wat specificaties?

Alvast bedankt, groeten

Beste Bidle,

Die twee tijdschriften zijn allebei goed. Horloges vind ik wel veel mooier qua lay out en papier enzo maar in Watching en Watch staan ook leuke dingen hoor, in Watching staan vaker korte stukjes over nieuwe horloges en in Horloges wat meer “verhalen” , je kunt ze het beste beide even inzien bij de boekhandel en kijken wat je doet, ik koop ze altijd los , lees ze beide en nog een duits blad, Armbanduhren.Qua nieuwe horloges maakt het niet zo veel uit, die staan natuurlijk in beide bladen, alleen iets anders beschreven. Vaak zijn de thema’s en onderwerpen wel vergelijkbaar, staat dan in beide wat over Rolex of Breguet enz. Ow ja, 0024 is ook een goeie, met mooie opmaak en verhalen over merken en hun geschiedenis. (Nee ik ben geen aandeelhouder van deze bladen, geen belang hierbij hoor, horloges zijn een luxe-hobby, vandaar mooie bladen)
Ja, die Tour de L’ile, zijn er maar 7 van geloof ik 1,2 miljoen euro geveild. Misschien op veilingsites en sites van horlogetijdschriften.

Groet,

Bedankt voor je reactie. Ik heb hier van Watch enkel het jaarboek liggen, maar vermoede al dat ze niet veel voor elkaar zouden onder doen. Zal binnenkort toch maar eens even een winkel binnenlopen en een keuze maken.

Toch vind ik het vreemd dat er zowat niks te vinden is van het meest gecompliceerde horloge op internet. Ben met name benieuwd naar de achterzijde van het horloge.

Bidle,

ikzelf lees alle bladen die er zijn, koop ze los dus als er wat id winkel ligt dan neem ik het meestal wel mee.

Heb o.a. 00/24, Horloge’s, Watches Internat., Watching en Watch.

Wat die foto’s betreft van de VC:

Voorkant

Genoeg foto’s gezien zo? :smiley:

Mooi man! Ziet er echt super uit. Wat een ding zeg…

Ik heb een Roue a colonnes liggen, dus als je interesse hebt laat maar even weten.

Max

Zekers interesse!

Nieuw?

Mail me anders even met alle gegevens. bidle@chello.nl

Alvast bedankt.

Is dat niet een kolomwieltje uit een chronograaf (mijn Frans is niet zo heel erg goed, maar meen dit te herkennen)?! Kun je nog geen tijd op aflezen ;).

Gerwin