Al lang lid van het forum (+700 posts zag ik laatst ergens), maar wel uit de tijd van het “oude” forum. Door werk steeds minder bezig geweest met fora en horloges, alhoewel ik mijn bestaande collectie met veel plezier draag.
Recent weer op zoek gegaan (ivm aanwinst nr 3, later meer hierover). Langzaamaan weer meer gaan lezen en af en toe een post. Het leek me een mooi tijdstip om weer eens wat nieuwe aanwinsten te laten zien, in de categorie “life events”.
Allereerst
Té klassiek, iets té klein, QUARTZ, maar ik kan me nog herinneren hoe mijn opa deze Maurice Lacroix uitzocht in de catalogus, ik gok meer dan 15 jr geleden. In juli jongstleden is hij overleden op respectabele leeftijd (92 jr). 1 week na zijn overlijden stond de batterij stil, nu met nieuwe batterij weer draagbaar. Deze gaat vanzelfsprekend nooit weg.
Ten tweede
Nieuwe aanwinst voor mijn vrouw ter ere van aanwinst no 3. Lange tijd op zoek naar een cadeautje. Ringen en kettingen heeft ze al genoeg. Als “daily beater” gebruikt ze een Seiko 5-je van mij. Leuk horloge, maar voor de sjiekere gelegenheden niet echt geschikt. Ik kwam deze tegen in de Bijenkorf, nota bene. Ze snapten er duidelijk niets van want zeiden dat hij een batterijtje had. De glijdende seconde wijzer deed anderszins vermoeden. Beetje nazoeken en er blijkt gewoon een J805.1/ETA 2801-2 aan het werk. Bauhaus ontwerp en hesalite horlogeglaasje maakten het voor mij helemaal af. Voor mijn vrouw ook gelukkig overigens.
Derde aanwinst
Daar geen foto van, op 2 september is ons eerste kind geboren.
Eigenlijk moet ik nu alleen nog een aanwinst met eeuwigheidswaarde om hem later cadeau te doen, maar tja, keuzes, keuzes, keuzes…
Gefeliciteerd met je kroost, daar kan geen enkel horloge tegen op ! Uiteraard ook gecondoleerd met het verlies van je grootvader. De tastbare herinnering zullen de mooie momenten voor altijd vorm geven.
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten en uiteraard jullie kind!
Horloge van opa is natuurlijk heel speciaal. Junghans is fraai! En het derde speciale horloge? Voordat ik iets van Tissot of juist Omega ofzo ga roepen. Heb je een bepaald budget in gedachte?
Het liefst een Rolex Sub uit mijn geboortejaar (1984) voor max €2000 maar iets zegt me dat dat nooit gaat lukken.
Goede tweede zou een Speedmaster zijn.
Heb helaas een beroep gekozen waarbij sieraden vanaf de elleboog uit den boze zijn (of eigenlijk verboden), dus moet nu al mijn best doen mijn beperkte verzameling te rouleren, dus kan een grote aanschaf niet echt verantwoorden…
Nou ja, dat zijn zomaar een paar voorbeelden van kwalitatief uitstekende horloges die er, imo, erg goed uitzien en niet meteen de hoofdprijs kosten. Maar er is zoveel te koop. Succes en veel plezier met het vinden van het perfecte horloge voor jou en (uiteindelijk) je zoon!