30 minute makeover: Hamilton Thin-o-matic

Voor gereedschap heb ik eerder een lijst opgesteld; Wat heb je nodig om zelf uurwerken te gaan servicen?

Succes!

1 like

Mijn beste,

Mijn complimenten voor deze geslaagde metamorfose.:+1:

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Bedankt Geert, weer wat geleerd!

1 like

Zulk soort dingen maakt de hobby mooi! Goede, leerzame post Geert! :thumbsup:

1 like

jajajajajaja, naast alle “wat is deze waard” en “trust-level” posts, zijn dit de proza-stukjes waar ik naar uitkijk wanneer ik HF open. Super. Vooral de prachtige zinsnede “speciaal stuk gereedschap genaamd kniptang.” prachtig, brings a smile to my face.

4 likes

:blush:

Bedankt voor een leuk en gedetailleerd topic.

Het ziet er dan ineens allemaal zo makkelijk uit :confused:

1 like

Heel leuk om te zien !

1 like

Prachtig hoor. Ook de betrekkelijke eenvoud waarmee je het beschrijft. Tot ik zelf achter zo’n apparaat sta; dan sneuvelen er eerst 5 glaasjes om vervolgens de kast te laten vallen.

1 like

Ik begin me toch wat zorgen te maken over de bezoekers van Horlogeforum, heb toch wat vertrouwen in jezelf! Jullie stappen elke dag zonder er over na te denken in een rijdende machine des doods en komen (meestal) ongehavend aan op de plek van bestemming. Weet je hoeveel techniek en finesse daarbij komt kijken? Dat zelfvertrouwen komt vanzelf wel, maar je moet het wel gewoon gaan doen.

3 likes

Je hebt echt groot gelijk. Klein beginnen en alle succesjes mag je ook als succesjes zien en dat vieren. Bepaal een doel waar je naartoe wilt en werk daar in stapjes, mogen best babystapjes zijn, naar toe. Elk succes geeft je energie, zelfvertrouwen en zin om naar de volgende uitdaging te gaan. Voor je het weet, heb je je eerste uurwerk zelf kunnen servicen.

1 like

Mooi verslag, Geert!
Inspirerend om te zien hoe horloges die voor een ander bijna afgeschreven lijken weer in no-time in een prachtige conditie kunnen worden teruggebracht. :thumbsup:

1 like

Helemaal mee eens. Zulke topics zijn juist de reden waarom ik hier kom


@HorloG: Dank je voor het delen!

1 like

Mooi om te zien. Ik hou het wel bij het grove werk.

1 like

De overeenkomst tussen die twee horloges is natuurlijk niet alleen maar dat ze beide een micro rotor hebben, maar dat ze alle twee door jou onder handen zijn genomen omdat ze er eerst waarschijnlijk niet uit zagen en nu prachtig in je horlogedoos liggen te glimmen!
Je doet daar wat makkelijk over, maar dit soort skils is niet iedereen gegeven. Dus diep respect en dank voor dit soort topics die het HF zo gezaghebbend maken. :+1::+1::+1::+1::+1:

2 likes

Knap gedaan hoor, een enorm verschil.

1 like

Erg mooi gedaan. Als ik dit zo lees heb ik spijt dat ik mijn (ca. duizend) horlogeglazen, kronen en stiften heb verkocht.

1 like

Niet te veel verklappen G. Anders zijn we onze opknap horloges direct kwijt :joy:

1 like