34mm op een gemiddelde/grote pols

True! Moest toch met een ander horloge langs gegaan worden vandaag dus dan gaat de Tudor maar meteen even mee :+1: thanks voor de tip Han :wink:

1 like

:+1:

Ik vind 34mm op een gemiddelde pols prima staan. Ja het is klein, maar zeker niet te klein,

7 likes

Precies dat, met de juiste kleding een prima maat.

1 like

Oef… :heart_eyes:

1 like

Als je vintage wil krijg je vaak klein…:grinning: de polsen vroeger zijn nu niet zoveel dikker geworden lijkt me …

Ieder moet gewoon dragen wat hij mooi vindt.
En klein is iets van persoonlijke perceptie.

In mijn geval is 41mm echt de ondergrens op 19,3 cm pols.

34mm kan prima op mijn 16.5cm pols.


2 likes

Met een gemiddelde (dacht ik) polsomtrek van 18,5 cm.

Vijftiger jaren “doorschuivertje” van mijn vader (mijn eerste horloge) :30mm
Dat is wel erg klein natuurlijk. Maar toch af en toe aan de pols voor de aardigheid.

1964: 34 mm
Deze draag ik nog regelmatig.

2 likes

Dit is 35mm op mijn 17,5 cm pols. Ik vind dat een prima maat en zou persoonlijk geen moeite hebben met dat millimetertje minder.

2 likes

Wat een prachtige Connie :star_struck: Dibs!

1 like

Welk horloge?

1 like

35 mm. op een 20,5/21 cm pols. Dat vind ik soms best klein, zeker als ik er voor mijn 46 mm Oris brok staal heb gedragen.

Het leuke is dat ik deze ca. 33 jaar geleden voor mezelf heb gekocht en nooit over de maat had nagedacht tot horloges een soort van hobby/liefhebberij werden ca. 5 jaar geleden (dank daarvoor HF). :slight_smile:

3 likes

30mm, in 1948 was dat een normale maat. Pols van 16cm.

2 likes

Het houdt voor mij op bij 35mm en mijn polsen zijn vrij smal.

Het is uiteraard allemaal een kwestie van smaak maar 34mm vind ik te klein.

Iemand toevallig een foto van een 34mm Rolex air-king op een pols van ongeveer 17/18 cm (het liefst een foto van een afstandje)

Net perfect imho. 34mm dresser op 18cm pols

1 like

Ook vandaag weer 34 mm, maar door de robuuste kast oogt deze een stuk groter dan de zwarte Seastar. :sunglasses:

3 likes

Geen Air-King maar wel dezelfde kast.

2 likes

nice!! dank je. zo ziet hij er idd niet te klein uit.

1 like

Vind ik ook. Kwestie van smaak natuurlijk maar ik houd wel van afwisseling. Bijvoorbeeld tussen deze twee: links 44 mm, rechts 33mm :smile:.

1 like