Wat een mooi verhaal. opknappen en dragen
Dank allen !
Ja dat is zeker het plan, al was het maar voor speciale gelegenheden! Dat verdient dit horloge gewoon, tand des tijds zo goed doorstaan.
Die gaan er zeker komen in dit topic!
Dat is het plan inderdaad. Ben in conclaaf met een horloge maker over een servicebeurt en het glaasje verdient wat aandacht. Verder bracelet wat schoonmaken en dan kan de Omega op de pols!
Prachtig en zeldzaam horloge, service is wel spannend, magnetische tandwielen die niet tegen de sterke magneet van de stemvork aan mogen komen e.d.
Helaas is de olie gevulde micro motor ook een zwak punt. (Na al die tijd)
http://www.crazywatches.pl/omega-1230-megasonic-f720hz-accutron-1973
Er staan op YouTube ook leuke macro video’s van de micro motor.
Super interessant die info, dank!
Dat klinkt zeker als spannend maar vindt dat het horloge het gewoon verdient goed te lopen. Niet lopend hebben we immers nu ook al: nee heb je, ja kan je krijgen
kijk dat is nog is gaaf! Geniet er van!
Gaaf Stukje historie / mooi verhaal, maakt een horloge bijzonder. Goed laten servicen en genieten maar
Prachtig verhaal en een erg mooi horloge. Dit is er zo een die je nooit meer weg moet doen.
Geniet er van!
Mooi verhaal.
Altijd leuk om zoiets in de familie te houden. Goed dat dit mooie horloge een onderhoud krijgt en opnieuw zal gedragen worden.
Dat zijn erg mooie dingen die zo boven tafel komen Geniet er van!
Oeh, heel chique.
Mooi. Draag hem met trots.
Mooi verhaal en zeker waard om dit horloge weer als nieuw te maken, voor opa, vader en jezelf. Mooi stukje familie historie
Wat een moment moet dat zijn geweest. Echt bijzonder!
Erg mooi horloge en heel fijn dat alles meevalt.
Ik zou graag wat meer foto’s zien, maar eerst maar genieten.
Na een beetje opknappen kan ie er erg mooi uit gaan zien.
Die van mij heeft wel een plekje hier en daar.
Een plekje hier en daar is geen schande na zoveel jaar. Prachtig exemplaar heb je, erg mooie wijzerplaat in het licht!
Megatof deze Metasonic van zo’n 45 jaar!
Ik denk dat hij erg opknapt met een nieuw glaasje.
Daar kunnen maar weinig NA’s overheen.
Kijk! Dit zijn nou gave verhalen! Erg tof zeg!
Prachtige omega! Bij het overlijden van mijn opa kwam het niet verder dan koekoeksklok
Als mijn kinderen een horloge zouden krijgen die hun opa draagt, zouden ze het moeten doen met een Danish Design horloge Dan heb jij het beter getroffen. Oprecht een mooi horloge, met de familieband erbij een topstuk.
Inmiddels via @Horloge24 (nogmaals dank daarvoor!) in contact gekomen met een horlogemaker die vaker Omega Megasonic uurwerken heeft geserviced en hier nog de nodige onderdelen van heeft. Volgende maand wordt er een afspraak gemaakt voor een servicebeurt!
To be continued…
Echt mooi man, geniet er van!