3e stemvork

Ter vervanging van de nog te koop staande Longines? Heden deze (niet mijn foto, wél dit model) binnen:

Leuk ding zeg(tu) Ik zit de laatste tijd ook naar die stemvorkjes te kijken. Mijn officieuse wishlist wordt steeds groter:(

Dat ziet er gaaf uit!! (tu)

Jah, ze zijn zo leuk,
ze lopen zo precies
en ze maken zo’n leuk geluid.
Een 214, deze??

Veel genoegen ermee.

Super zeg zo’n spaceview!!

Heb zelf een F300 Omega en het klinkt inderdaad geweldig. Zeker 's avonds op het nachtkastje:)

Mijn beste,

Op de eerste plaats ‘Proficiat’ met deze nieuwe aankoop. Een horloge welke zich met recht een voorname plaats in de horlogegeschiedenis mag geven.
Voorts ben ik mij, mede door de gepaste belangstelling voor het stemvork horloges, aan het verdiepen in de materie van deze bijzondere horlogetechniek. Het boek 25 eeuwen tijdmeting van Bruno Ernst is in deze een goede leermeester. Immers de Bulova accutron van Jeroen wordt daar als voorbeeld gegeven betreffende de werking van een stemvork horloge.

En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

ehm, tja, om eerlijk te zijn vind ik het een slechte ruil, die andere vink mooier. :frowning: Sorry voor mijn eerlijkheid. Of botheid volgens mijn vrouw :smiley:

De beste oplossing: allebei houden :slight_smile:

De Longines is nog niet weg hoor :wink: dus je mag hem nog kopen. De ESA is absoluut het mooiere uurwerk, de 214 het oorspronkelijkere :)… Bovendien probeer ik mijn collectie te ontdoen van alles met een datumaanduiding :smiley:

acour_jeroen Schreef:

… Bovendien
probeer ik mijn collectie te ontdoen van alles met
een datumaanduiding :smiley:

Dit is duidelijk de ‘ontkenningsfase’, het helpt niet, je wordt toch ouder:D

tjvreeken Schreef:

acour_jeroen Schreef:

… Bovendien
probeer ik mijn collectie te ontdoen van alles
met
een datumaanduiding :smiley:

Dit is duidelijk de ‘ontkenningsfase’, het helpt
niet, je wordt toch ouder:D

neehee, ik ziet niet in de ontkenningsfase!! :smiley:

Hey Jeroen, da’s een mooie. Toch een icoon in de horlogewereld. Ik moet zeggen dat ik de kast toch wel heel erg mooi is. Leest 'ie makkelijk af? Als je een keer de tijd hebt, ben ik wel benieuwd naar wat meer foto’s.

Prachtig, dat uitzicht! Zeker met zo’n ‘lompe’ weerstand. Niks geen SMD en IC, eerlijke elektronica!

Veel kijk en luister plezier :slight_smile:

Martin

-edit- lelijke typo

MartinB Schreef:

Prachtig, dat uitzicht! Zeker met zo’n 'lompe’
weerstand.

Die wordt absoluut niet warm, als je het mij vraagt:D