3m folie voor krassen

Ja hiervoor o.a, ik doe veel modding en daarbij komen vaak (onnodige) krassen dus ik vroeg me af of ik dit spul tijdig kon aanbrengen.

1 like

Sorry jongens heb de vraag niet goed gesteld merk ik xD. Het is alleen bedoeld voor tijdens het modden (en wordt er daarna weer afgehaald), niet voor het dragen van het horloge. Ik vroeg me af of anderen hiermee ervaring hadden met de plaksporen of miss tips voor bescherming van de kast en het glas tijdens het klooien met de andere onderdelen van het horloge

4 likes

ik heb namelijk laatst de metalen band van mijn sk007 (kon ik er niet afhalen heeft vaste pushpins van eerdere mods) beschadigd toen ik probeerde de bezel los te halen.

Ik gebruik zelf plakband, niks bijzonders, om even de lugs/kast af te plakken als ik een bandje wissel. Heb een hekel aan krassen en die voorkom je daarmee, … tenzij je ineens ‘uitschiet’. Heb daardoor al eens een enome kras op de kast gezien. Auw. Was gelukkig niet mijn horloge. :wink:

Verder klooi ik niet veel met horloges. Dat laat ik graag aan horlogemakers en fabrikanten over.

1 like

Op een wit laken ook. :sunglasses:

2 likes

Ah! Ik heb wat voor je!

https://www.cousinsuk.com/product/film-protection-for-bracelets-clasps-watch-cases-bergeon?code=P52870

Het werkt perfect. De bezel click ring van de Turtle van @Flowert was geknapt en de bezel zat muurvast. Toen werd ik zo boos dat ik er een Cold Steel Bowie Bushman met een hamer tussen kast en bezel heb geslagen en was ik blij dat ik deze folie had.

Plaatje bij het praatje:

(Niet tegen @Flowert zeggen :shushing_face:)

Heb je foto’s van je mods? Ik ken ook iemand die af en toe mod.

3 likes

Kijk naar dit soort info was ik opzoek! Bedankt! Is het erg makkelijk te verwijderen naderhand, want ik heb nog wat 3m folie liggen dus, maar ben bang dat dat lijmsporen achterlaat aangezien het niet bedoeld is om te verwijderen.

1 like

Zeker. Het is gemaakt voor de dingen die jij ermee wil doen.

Met een beetje wasbenzine is ook dat weer opgelost

Is dat niet slecht voor de rubberen ringen en waterdichtheid van horloges?

Lijmresten wegpoetsen met wat wasbenzine? Dat zal ie wel overleven

O ja tuurlijk mijn fout ik had op een of andere manier een beeld in mijn hoofd van horloge in wasbenzine leggen :sweat_smile:. Met doekje kan het natuurlijk wel :smile:

1 like

Ik gebruik altijd Leukoplast. Rolletje van de Kruitvat.

Deze meuk gebruik ik vaak.
Isolatietape, kost geen drol en is bij iedere bouwmarkt wel te koop.
Het is lekker dik en plakt nauwelijks.

123

1 like

Een belg krijgt de vraag hoeveel condooms hij meeneemt op vakantie. Antwoord : 19. 19, wat een vreemd aantal ? Ja, zegt de belg, meer krijg ik er niet om.

1 like