Sinds 5 weken ben ik in in bezit van mijn derde Tissot :
Dit was de eerste :
Hier het verhaal achter deze Vintage Tissot : http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,816252
Door een ruil werd dit mijn tweede :
Een Quartz die mij aangenaam heeft verrast. Mooie blauwe wijzerplaat, leuke gele secondenwijzer en een staalband met een luxe uitstraling.
De Heritage PR 516 is gebaseerd op een model uit de seventies. De Heritage vind ik nogal prijzig, en gezien ik best tevreden ben met mijn seventies PR 516 dacht ik niet dat er ooit een Heritage zou komen.
Op Uhrforum werd er een tweedehandse in nieuwstaat aangeboden voor een scherpe prijs. Dan heb ik toegeslagen.
De Heritage is een heel wat groter met een diameter van 40mm zonder kroon (36mm voor de vintage). De dikte verschilt nauwelijks. Doordat de hoogte flink wat groter is, komt de Heritage heel wat imposanter over. Dit zal wel zijn om tegemoet te komen aan de vraag naar grotere horloges.
De vintage was verkrijgbaar met lederband, een raceband en een “Jubilee-style” band. De raceband heeft veel karakter, maar de Jubilee-band is voor mij de mooiste.
De Heritage is niet verkrijgbaar met de Jubilee. Wel met race-lederband, en een raceband in staal die blijkbaar weinig comfortabel is. Ik vind het wel jammer dat er geen “slappe” Jubilee band kan gekozen worden voor de Heritage. Ziehier de mogelijkheden : http://www.tissot.ch/?collections/products/1165/n/TISSOT_HERITAGE_PR_516_AUTOMATIC/T071.430.16.051.00
Ik bezit de race-lederband en een Di Modell band. Ik verkies de race-lederband.
Dit is het werkje : een ETA 2836-2. Het loopt +20 sec/dag. Handig is de hack-functie zodat je hem iedere dag weer juist kan zetten. Makkelijk is ook dat je het werkje kan opwinden.
Met Di Modell
Met Raceband
Imposant sportief
In winterse omstandigheden
Tissot kroon
Zowat 40 jaar verschil
Rode secondenwijzer
Visodate
Beeldig
Swiss Made
Face to Face
Outdoors
Seastar
Winterstraaltje
Aan de pols
Wellicht blijkt dat ik zeer tevreden met deze Tissot. Het verwondert mij dat deze zelden aan bod komt, zowel hier als op Uhrforum.
3Suisses
Met groeten van de trotse eigenaar van 3 Tissots.
BATMAN